۳ خرداد ۱۳۹۰، ۱۵:۲۱

واکنش‌های برندگان جشنواره کن/

ژان دوژاردن: جایزه گرفتن از دنیرو لذت داشت

ژان دوژاردن: جایزه گرفتن از دنیرو لذت داشت

ژان دوژاردن بازیگر برنده نخل طلایی کن جایزه گرفتن از دستان رابرت دنیرو را لذت‌بخش دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، صرف نظر از ترنس مالیک برنده جایزه نخل طلایی برای فیلم "درخت زندگی" و کرستن دانست برنده جایزه بهترین بازیگر زن در فیلم "ملانکولیا" بقیه برندگان واکنش‌هایی فوری نشان دادند که در زیر می خوانید.

ژان پیر داردن که همراه با برادرش لوک برای ساخت فیلم "پسری با دوچرخه" برنده جایزه بزرگ جشنواره کن شد در این‌باره گفت: همین که فیلم ما در بخش مسابقه جشنواره کن پذیرفته شده افتخار بزرگی است. چرا که همه منتقدان و روزنامه نگاران سینمایی می‌توانند ظرف مدت دو روز فیلم را ببینند. پس از آن فیلم با بازخوردهای مثبتی مواجه شد و سپس دریافت جایزه بزرگ جشنواره به فیلم کمک زیادی کرد. علاوه بر آن عضویت در خانواده برندگان جایزه بزرگ جشنواره کن که بزرگانی چون پیر پائولو پازولینی در آن به چشم می‌خورد. در مجموع دستاورد خوبی بود.

نوری بیلگه جیلان فیلمساز ترک که برای ساخت فیلم "روزی روزگاری در آناتولی" جایزه بزرگ را دریافت کرد گفت: دریافت این جایزه خلاف انتظاراتم بود. فیلم من فیلم دشواری بود و در روز پایانی جشنواره، زمانی که اعضای هیئت داوران خسته بودند به نمایش درآمد.

نیکلاس ویندینگ رفن فیلمساز دانمارکی که جایزه بهترین کارگردانی را برای ساخت فیلم "رانندگی" به دست آورد گفت: فیلم "رانندگی" ترکیبی از سینمای هالیوود و ریشه های من در سینمای هنری دانمارک است. رایان گاسلینگ بازیگر فیلم کاری را برای من انجام داد که لی ماروین در فیلم "به نقطه کور شلیک کن" برای جان بورمن انجام داد.

ژان دوژاردن بازیگر فرانسوی که برای بازی در "هنرمند" جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را به دست آورد گفت: از دریافت جایزه از دست رابرت دنیرو لذتی کودکانه بردم. آنهم برای فیلمی که مدت ها فکر می کردم غیر ممکن است بتوانیم آن را به هیچ پخش کننده ای بفروشیم. اما برای ادامه کارم برنامه خاصی ندارم.

مای ون فیلمساز فرانسوی که برای ساخت فیلم "پولیس" برنده جایزه هیئت داوران شد می‌گوید: این جایزه مرا به یاد روزهای آغاز کارم انداخت. زمانی که پله ها را یکی یکی طی می کردم. آنهم به تنهایی و تصادفی نیست که یگان حفاظت از اقلیت‌های پلیس با فیلم ارتباط برقرار کرد.سوء استفاده روحی و فیزیکی موضوعی است که با کودکی هایم عجین شده است.

رابرت دنیرو رئیس هیئت داوران هم پس از پایان مراسم اختتامیه گفت: اغلب ما در هیئت داوری بر سر بهترین بودن فیلم "درخت زندگی" توافق نظر داشتیم. این فیلم ظرفیت و لیاقت دریافت نخل طلایی را داشت.برای فیلم "ملانکولیا" و کارگردانش لارس فون تریه هم اندکی اقدامات تنبیهی در نظر گرفتیم. البته فیلم در رقابت برای نخل طلایی حضور داشت. قاعده را بر این گذاشتیم که هیچ فیلمی بیش از یک جایزه نگیرد.
کد خبر 1319895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha