۳ خرداد ۱۳۹۰، ۱۹:۱۴

ایده واگذاری خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان از گلستان است

ایده واگذاری خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان از گلستان است

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیر کل ثبت احوال استان گلستان گفت: اساس و ایده واگذاری خدمات ثبت احوال به دفاتر پیشخوان دولت را ثبت احوال استان در سال 85 ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله ابوترابی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه راه اندازی دومین دفتر خدمات الکترونیک ثبت احوال کشور در گرگان افزود: بر اساس این ایده، اعلام شد که آمادگی ارائه این خدمات را در دفاتر روستایی در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: هدف از واگذاری خدمات ثبت احوال به این دفاتر و بخش خصوصی  ارائه داحت تر خدمات است و دولت نیز ما را مکلف کرده است که خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه  کنیم.
 
وی اظهار داشت: طبق پیشنهاد ارائه شده در سال 85 بنا بود 15 خدمت دردفاتر پیشخوان دولت  از سوی ثبت احوال بصورت الکترونیک ارائه شود اما این تعداد به 13 خدمت تعدیل یافت  که شامل تعویض شناسنامه، صدور شناسنامه المثنی، صدور کارت شناسایی ملی، تعویض کارت شناسایی ملی، صدور المثنی کارت شناسایی ملی، تغییر نام، تغییر نام خانوادگی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق، ثبت مشخصات فرزندان در شناسنامه، اجرای احکام قطعی دادگاه، هیئات حل اختلاف، گواهی فوت و گواهی تجرد می شود.
 
مدیر کل ثبت احوال گلستان افزود:این 13 خدمت فعلا بصورت آزمایشی ارائه می شود و این باجه ها بصورت یک پل ارتباطی بین مردم و ثبت احوال است که باعث صرفه جویی در وقت مردم نیز خواهد شد.
 
وی ادامه داد: بررسی ها انجام شده است و در شهر های بالای 100 هزار نفر مجوز برای ایجاد باجه های ارائه خدمات ثبت احوال گرفته شده است.
 
وی تاکید کرد: با ایجاد و راه اندازی این باجه ها خدمت رسانی در ادارات ثبت احوال تعطیل نخواهد شد و تا زمانی که 70 درصد مراجعین ثبت احوال به این باجه ها مراجعه نکنند ادارات ثبت احوال استان خدمت رسانی می کنند.
 
ابوترابی ادامه داد: در آینده ای بسیار نزدیک این باجه ها افتتاح خواهند شد،و ثبت احوال  استان نیز آمادگی هر نوع کمکی را خواهد داشت.
کد خبر 1319938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha