۴ خرداد ۱۳۹۰، ۲۰:۱۶

ساکنین منطقه تنگک بوشهر 34 سال در بلاتکلیفی به سر می برند

ساکنین منطقه تنگک بوشهر 34 سال در بلاتکلیفی به سر می برند

بوشهر- خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر گفت: ساکنین تنگک های اول و دوم و سوم برای خانه سازی و معابر در وضعیت مبهمی قرار دارند و اهالی این مناطق 34 سال است که در بلاتکلیفی به سر می برند.

به گزارش خبرنگار مهر ، داریوش پوربهی  عصر چهارشنبه در در جلسه بررسی مطالعات وضعیت دفع آبهای سطحی جاده نیروگاه اتمی افزود: وجود نیروگاه اتمی در جنوب شبه جزیره بوشهر باعث  شده است که تا شعاع 10 کیلومتری آن جزو طرح تفصیلی شهر یعنی شهرسازی قرار نگیرد . 

 وی افزود: جاده ای که از میدان آزادی تا نیروگاه کشیده شده مانند یک سد در مقابل منطقه آبریز پشته ها و تپه های غرب محلات تنگک قرار گرفته و مانع از تخلیه و رسیدن  این آبها -  به ویژه در زمان بارندگی -  به دریا شده است .

پوربهی با بیان این که باقی ماندن و جمع شدن آب در پشت جاده باعث ایجاد برکه ها و شیوع حشرات و جانوران موذی شده است گفت: بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی و در نتیجه خشک شدن نخلستان ها و فضای سبز تنگک ها که از زیباترین مناظر بوشهر بودند حاصل این وضعیت است .

عضو شورای شهر بوشهر اضافه کرد:  با توجه به اینکه طرح جامعی برای شرق این جاده وجود نداشت سازمان مسکن و شهرسازی بدون در نظر گرفتن مجراهایی برای  خروج و تخلیه آب ، زمین های آن منطقه را به متقاضیان واگذار کرد و بدین ترتیب راه عبور آب به سوی دریا تا حد زیادی بسته شد .

پوربهی با اشاره به فراخواندن مشاوری برای مطالعه وضعیت این جاده تصریح کرد:  این مشاور قرار است تا پایان خرداد ماه جاری نتیجه مطالعات خود و برآورد هزینه ها را به شهرداری اعلام کند.

کد خبر 1321097

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha