۷ خرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۳۰

رازها و مسائل-24

علوم انسانی همزمان به رازها و مسائل می‌پردازد

علوم انسانی همزمان به رازها و مسائل می‌پردازد

استاد فلسفه دانشگاه امریکن با اشاره به اینکه در علم با مسائل سروکار داریم و علم با شیوه و روشی علمی به آن مسائل پاسخ می‌دهد، گفت: بطور معمول در حوزه‌های علوم انسانی رازها نیز مطرح هستند و علوم به این رازها می‌پردازند.

دکتر جفری ریمان استاد فلسفه دانشگاه امریکن در مورد تمایز مشخص میان رازها و مسائل در فلسفه و علوم انسانی و علوم اجتماعی به خبرنگار مهر گفت: معمولاً مسائل در حوزه علوم مورد بررسی قرار می‌گیرند. در علم با مسائل سروکار داریم و علم با شیوه و روشی علمی به آن مسائل پاسخ می‌دهد.

وی افزود: در حوزه‌های علوم انسانی رازها نیز مطرح هستند و این علوم به این رازها می‌پردازند. در این علوم علاوه بر راز با مسائل نیز مواجه هستیم.

مؤلف کتاب "عدالت و فلسفه اخلاق معاصر" تصریح کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که رازها در هر حوزه با حوزه دیگر می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال رازها در فلسفه با رازها در دین متفاوت هستند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: همچنین برخی رازها ممکن است در حال حاضر بعنوان راز مطرح باشند ولی در آینده به صورت مسائلی قابل حل درآیند.

مؤلف "در دفاع از فلسفه سیاسی" در پایان افزود: برخی ممکن است بگویند "مرگ" یک راز است. اما از نظر من "مرگ" یک راز نیست. مرگ نیز مانند تولد و به دنیا آمدن ما به این دنیا است. از اینرو رازآمیز نیست.

کد خبر 1322307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha