۷ خرداد ۱۳۹۰، ۱۸:۲۲

فرمانده سپاه امام رضا (ع):

برگزاری یادواره شهدا ابلاغ رسالت است

برگزاری یادواره شهدا ابلاغ رسالت است

مشهد - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: برگزاری یادواره شهدا و زنده کردن نام و یاد شهدا هم ثواب دارد و هم ابلاغ رسالت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدی ظهر شنبه در یادواره شهدای گناباد که در محل هیئت علی اصغری برگزار شد، اظهار داشت: امروز در میان این همه توطئه باید کاری کنیم که راه ایثار و فداکاری استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به شخصیت حضرت زهرا (س) گفت: بین صفاتی که بزرگان ما برای حضرت زهرا (س) نقل کرده اند، این حدیث جایگاه ویژه ای دارد که امام صادق (ع) فرمودند: در مدت کوتاه زندگی حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر، جبرییل مکرر بر حضرت نازل می شد و پیام خدا را ابلاغ می کرد.

وی با اشاره به یادواره شهدا گفت: در یادواره شهدا و در این گونه محافل، باید از شهدا گفت و از حماسه ها و دلاورمردیهای آنها چرا که وقایع آن دوران برای نسل امروز مثل نسل زمان جنگ ملموس نیست، نسلی که وقایع جنگ را لمس و درک کردند و در بطن موضوع بودند و این در حالی است که 40 ساله های این محفل 10 ساله های وقوع فتح خرمشهرند.

وی گفت: لازم است که میراث امام (ره) به خوبی شناخته و در تاریخ آینده مملکت برای نسل آینده به خوبی نشان داده شود، چرا که در وقایعی مانند 3 خرداد 61 واقعه دفاع مقدس، فتح خرمشهر و فتح المبین و طریق القدس شخصیتهای بزرگی می درخشند.

احمدی با بیان اینکه، این حق شهیدان بر گردن ماست که حق تاریخ مملکت را ادا کنیم، افزود: تاریخی را که برای آن نزدیک به 200 هزار گل سرسبد این مملکت جانفشانی کردند اگر بخواهند با دست و پای شکسته از رسالت سنگینی که شهدا به دوش ما گذاشته اند، راحت بگذرند ما بسیجیان اجازه نخواهیم داد؛ لذا اینگونه یادواره ها هم ثواب دارد و هم ابلاغ رسالت است.

وی گفت: ملتی که دنیا علیه آن در جنگ تحمیلی بسیج شد و همه امکانات خود را به کار برد در جریان فتنه توطئه سنگین و خانه براندازی که کمتر از براندازی نظام جمهوری اسلامی نبود را خنثی کرد.

کد خبر 1322719

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha