۱۰ خرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۴۴

حجت الاسلام واعظی:

دعوت به نماز باید متناسب با زبان روز جامعه باشد

دعوت به نماز باید متناسب با زبان روز جامعه باشد

زنجان - خبرگزاری مهر: امام جمعه زنجان گفت: باید در زمینه دعوت به نماز فرهنگسازی مناسب صورت بگیرد و با زبان امروز مردم را به نماز دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدتقی واعظی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز با بیان اینکه همان‌طور که در لفظ و گفتار، مردم را به نماز دعوت می‌کنیم، این دعوت باید در رفتارمان نیز نمود داشته باشد، افزود: نماز، آبروی ماست و هرچه بیشتر به نماز بپردازیم، در واقع به آبروی خود بهاء داده‌ایم.
 
وی با تأکید بر اینکه نماز، قدرت مسلمانان است و نظام جمهوری اسلامی ایران باید برای گسترش نماز تلاش کند، افزود: نماز، سرپناه نظام جمهوری اسلامی است و تلاش برای آبادی نماز و به پا داشتن این فریضه الهی، آن‌گونه که شایسته است باید اقدام شود، چرا که نماز، نیازی به نظام اسلامی ندارد، ولی نظام جمهوری اسلامی، نیازمند نماز است.
 
امام جمعه زنجان با بیان اینکه نماز برای مسلمانان همچون سپری در برابر همه ابرقدرت‌های جهان است، افزود: باید توجه داشت که دعوت مردم به نماز نباید فقط در قالب گفتار باشد بلکه باید در عمل نیز دعوت به نماز داشته باشیم.
 
حجت الاسلام واعظی افزود: اگر دعوت به نماز فقط به صورت لفظی باشد و در عمل، از آنچه دعوت کرده‌ایم فاصله داشته باشیم، تناقضی ایجاد خواهد شد و این تناقض به نظام اسلامی لطمه خواهد زد که این مسئله، تهدید بزرگی محسوب می‌شود، بنابراین باید با زبان حال، مردم را به نماز دعوت کنیم.
کد خبر 1325025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha