۱۰ خرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۲۹

الزام تایید مهندسین نقشه بردار از روند پیاده روسازی مالکین

الزام تایید مهندسین نقشه بردار از روند پیاده روسازی مالکین

کرج - خبرگزاری مهر: معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از صدور مصوبه ای مبنی بر الزامی بودن نظارت مهندسین نقسه بردار از روند پیاده روسازی مالکین برای صدور پروانه های ساختمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا احمدی بیداخویدی با اعلام این خبر گفت: هنگام صدور پروانه ساختمانی مهندسین نقشه بردار باید به طور دقیق بر اجرای عملیات پیاده رو سازی مالکین، تعیین ورودی ساختمان، تعداد پله ها و شیب رمپهای موجود نظارت کنند.

 وی تصریح کرد: در غیر اینصورت برای مالکین، پروانه ساختمانی صادر نمی شود.
 
این مسئول با بیان اینکه، متاسفانه در حال حاضر همسطح سازی در معابر و پیاده رو ها به شکل مطلوب وجود ندارد، افزود: این امر مشکلات متعددی را برای شهروندان به ویژه معلولین و بزرگسالان ایجاد کرده است که موجب گلایه این قشر نیز شده است.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج هدف از اجرای این مصوبه را ساماندهی معابر ذکر و عنوان کرد: با اجرای این مصوبه مشکل رفت و آمد شهروندان به نحو رضایت بخشی رفع می شود.
 
بیداخویدی از حوزه فنی وعمرانی به عنوان حوزه مسئول در این زمینه نام برد و بر نظارت کامل این حوزه بر اجرای صحیح پیاده رو سازی و ایجاد معابر بدون اشکال تاکید کرد.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با تاکید بر ضرورت تهیه پروفیل طولی برای مالکان ساختمانی از سوی مهندسین نقشه بردار گفت: مهندسین مکلف هستند تا با دوربین و نقطه گذاری پروفیل طولی تهیه و به مالکین ساختمان تحویل دهند.
 
بیداخویدی، همطراز بودن، ایجاد شیب یکنواخت، جلوگیری از افت و خیز و شکستهای معابر را از جمله خروجی های مثبت مصوبه نظارت مهندسین نقشه بردار از روند پیاده روسازی مالکان برشمرد و افزود: مالک باید بر حسب پروفیل تهیه شده، مقاطع عرضی و طولی معابر را تعیین و سپس نسبت به ایجاد این محیط اقدام کنند. 
کد خبر 1325631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha