۱۱ خرداد ۱۳۹۰، ۹:۲۷

کشت برنج در حاشیه کرخه ممنوع است

کشت برنج در حاشیه کرخه ممنوع است

اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب خوزستان گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف آب و تقسیم بهینه آن، امسال شت محصولات پرمصرف همانند برنج در حاشیه رودخانه ممنوع اعلام شده است.

محمد علی میری در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه کل سهمیه آب استان خوزستان در تابستان امسال چهار میلیارد و 800 میلیون متر مکعب است، گفت: از این میزان بیش از 80 درصد به کشت محصولات و بقیه برای تامین آب آشامیدنی مردم استان اختصاص یافته است.

وی افزود: این سهیمه که در قالب حجم مفید ذخایر سدها و پیش بینی برآورد رودخانه ها تعیین شده شامل 100 درصد آب رودخانه کارون، 94 درصد آب رودخانه دز، 50 درصد آب رود خانه کرخه و 70 درصد آب رودخانه مارون است.

مدیرکل دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع آب خوزستان گفت: این سهیمه که فقط برای محصولات دائمی و پر محصول داده شده تا پایان شهریور و براساس مجوز در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار می گیرد.

میری، عمده محصولات کشت شده در تابستان امسال را نیشکر، یونجه و ذرت اعلام کرد و افزود: امسال کشت محصولات پر مصرف آب شامل برنج به منظور صرفه جویی در مصرف آب، اصلاح الگوی کشت و جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان در حاشیه رودخانه کرخه ممنوع است.

وی یادآور شد: امسال بیش از 320 هزار هکتار از زمینها، باغ ها و نخیلات خوزستان به زیر کشت محصولات تابستانه می رود.
 
کد خبر 1326129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha