۱۳ خرداد ۱۳۹۰، ۱۵:۳۷

بیانیه مرکز بزرگ اسلامی شمال/

خرداد ماه حماسه های بزرگ امت اسلامی است

خرداد ماه حماسه های بزرگ امت اسلامی است

گرگان - خبرگزاری مهر: مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با صدور بیانیه ای، خرداد را ماه یادآوری حماسه‌های بزرگ امت‎ اسلامی و مزین به نام امام امت ‏خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، این مرکز به مناسبت بیست و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگزار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و یوم الله پانزدهم خرداد با صدور بیانیه ای اعلام کرد:"خرداد" نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی است.

مرکز بزرگ اسلامی شمال، تصریح کرد: قیام خونین 15خرداد سال 1342 همواره یادآور آغاز مبارزات مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) بوده و بدون شک، در یاد نسل‌های آینده به عنوان نقطه عطفی از تاریخ انقلاب اسلامی خواهد درخشید.
 
این بیانیه می افزاید: پیش از دو دهه است که ملت ایران همه ساله در چهاردهم خرداد برای ‎عروج ملکوتی پیر فرزانه خویش ‏به سوگ می نشیند تا به جهانیان اثبات کند همچنان رهرو راه اسلام و مکتب خمینی کبیر هستند و به غرب و شرق اجازه دخالت و دست درازی به اعتقادات خود را نخواهند داد.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی بیست و دومین سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب برگزار می شود که چهار دهه از عمر بابرکت نظام جمهوری اسلامی با همه فراز و نشیب هایش می گذرد و همواره فرزندان این مرزوبوم با الهام از آموزه‌های آن حضرت و در سایه تدبیر و درایت جانشین خلف و شایسته‌اش، حضرت آیت الله خامنه‌ای در راه عزت و افتخار میهن خویش گام برمی دارند.
 
دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان های گلستان و گیلان تاکید کرده است: اینک قریب به نیم قرن است که ملت بزرگ ایران‎ ‎سالروز 15 خرداد را که امام امت آن را یوم‌الله نامیدند، زنده ‏نگه داشته است.
 
این بیانیه می افزاید: در 15 خرداد روزی  ‎با انتشار خبر بازداشت امام خمینی(ره)، ایران سراسر شور و خروش گشت و در حمایت ‏از رهبر‎ ‎خویش با مشت گره کرده قیام کرد تا با نثار خون های خود بنیان ظلم و استبداد را سست‏‎ ‎کند و حمایت خویش ‏از امام امت را به نمایش بگذارد.
 
مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور همچنین در این بیانیه ضمن گرامیداشت یاد حضرت امام(ره) و تجلیل از مقام شهدای گرانقدر نهضت اسلامی به ویژه قیام خونین 15خرداد از تمامی مردم انقلابی گلستان خواست تا با حضور هرچه باشکوه در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام‌خمینی(ره) شرکت کنند.
 
در پایان این بیانیه اظهار امیدواری شده است که مردم و مسئولان نظام اسلامی با تأسی به سیره آن بزرگوار، رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه، ایستادگی در برابر مستکبران و پایداری در راه اجرای احکام دین را بیش از پیش مدنظر خویش قرار دهند.
کد خبر 1327446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha