۱۸ خرداد ۱۳۹۰، ۱۵:۳۵

صفر لک:

76 درصد مصوبات دور دوم در استان قزوین اجرایی شد

76 درصد مصوبات دور دوم در استان قزوین اجرایی شد

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر برنامه و بودجه استانداری قزوین گفت: تاکنون 76 درصد مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان اجرایی شده و تحقق منابع مالی مصوبات سفر سوم نیازمند همکاری و پیگیری مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، صفر لک ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری قزوین اظهارداشت: اجرای مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان نیازمند همکاری و حمایت مجلس در تأمین منابع مالی مصوبات این سفر است.
 
لک افزود: دستاورد سومین سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان قزوین 225 مصوبه بود که مقدمات اجرایی بخش مهمی از آنها در استان فراهم شده است.
 
وی تصریح کرد: بار مالی مصوبات دور سوم سفر به استان قزوین از محل اعتبارات استانی 65 میلیارد تومان، اعتبارات ملی 720 میلیارد تومان، ردیف های مختلف 106 میلیارد تومان و تسهیلات بانکی 800 میلیارد تومان است.
 
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه استانداری قزوین درخصوص مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان نیز گفت: مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان از 76 درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.
 
این مسئول یادآورشد: بودجه عمرانی استان قزوین در سال جاری 88 میلیارد و 900 میلیون تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.7 درصد رشد داشته است.
 
وی بودجه جاری استان را نیز 64 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبارات نیز با 11.4 درصد افزایش از رشدی معادل متوسط کشور برخوردار شده است.
 
محسن مبارکی مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری نیز از پیگیری طرح راه اندازی شهرک هوا،  فضا در استان خبر داد و گفت: فاز اول این شهرک در 100 هکتار مساحت اجرا خواهد شد.
 
وی افزود: این شهرک با نام شهر صنعتی فناوریهای نوین هوا فضای ایران در شهرستان آبیک ساخته می شود.

مبارکی یادآورشد: ین شهرک صنعتی با 40 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینی به وسعت دو هزار هکتار در مدت هشت سال در دشت قشلاق شهرستان آبیک احداث می شود.

به گفته مبارکی مالکیت این شرکت سهامی عام است که پس از تعیین هیئت موسس، سهام آن در بورس اوراق بهادار کشور عرضه خواهد شد.

وی همچنین گفت: کار اجرایی تولیدات هوا فضای این شهرک در100 هکتار بزودی آغاز خواهد شد.

مبارکی اضافه کرد: انرژی مورد نیاز این شهرک از طریق فناوری های نوین تامین و جذب و از انرژی باد و خورشید استفاده خواهد شد.

 مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری قزوین اظهارداشت: قزوین در جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده  است و در حال حاضر 42 شرکت خارجی از 22 کشور دنیا در استان قزوین در صنعت و تولید سرمایه گذاری کرده اند.
 
وی با حمایت از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها عنوان کرد: در سال 88 به میزان 100 هزار میلیارد تومان یارانه بویژه در بخش انرژی پرداخت شد که پنج برابر بودجه عمرانی کشور است که ادامه این روند غیرممکن بود و به تعطیل شدن تمامی فعالیت های عمرانی در کشور منجر می شد.
کد خبر 1330743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha