۱۹ خرداد ۱۳۹۰، ۱۰:۳۶

شیشه‌فروش:

اجرای طرح‌های آبخیزداری مشکلات کم‌آبی را رفع می‌کند

اجرای طرح‌های آبخیزداری مشکلات کم‌آبی را رفع می‌کند

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری شهری موجب رفع مشکلات کم‌آبی شهرها و روستاها می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور شیشه‌فروش چهارشنبه شب در جلسه مشترک اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با کارگروه منابع طبیعی مجمع عالی نخبگان ایران در این استان اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی و انجمن‌های غیردولتی در به اجرا درآوردن طرح‌های آبخیزداری شهری باید تعامل و همکاری مشترک داشته باشند.

وی افزود: در این راستا نیاز به هم‌اندیشی، برگزاری جلسات مشترک و تصمیم‌گیری‌های نهایی در به اجرا درآوردن طرح‌های آبخیزداری شهری است که در حد توان در انجام آن حمایت خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: آبخیزداری علم مدیریت بهینه از آب و خاک و استفاده صحیح از منابع طبیعی است که در سطح ملی با فنون سنجش از راه دور، تعیین اولویت‌ها در آن صورت گرفته و سند آن را سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تهیه کرده است.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح هشت میلیون هکتار مصوب شده که 500 هزار هکتار آن مربوط به استان اصفهان بوده و عملیات اجرایی آن از سال جاری آغاز شده است.

شیشه‌فروش بیان داشت: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در چند سال اخیر توانسته تا حدود زیادی از وقوع سیلاب‌ها جلوگیری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تاکید کرد: امید است در اجرای آبخیزداری شهری با جلوگیری از روان‌آب‌ها به منظور تامین آب شهرها و روستاها بتوانیم با مشارکت دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد استانی موثر واقع شویم.

کد خبر 1331098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha