۲۷ خرداد ۱۳۹۰، ۱۵:۱۹

حجت الاسلام سعیدی:

مسئولان اجازه ورود زنان بدحجاب را به جامعه ندهند

مسئولان اجازه ورود زنان بدحجاب را به جامعه ندهند

قم - خبرگزاری مهر: امام جمعه قم بر لزوم جلوگیری از ورود زنان و دختران بدحجاب در خیابانها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم اظهار داشت: نقش زنان و دختران مبتذل و بدحجاب در به فساد کشاندن جامعه کمتر از نقش اراذل و اوباش نیست.

وی اضافه کرد: ما از دستگاه های ذیربط و خانواده ها می خواهیم که اجازه ندهند زنان و دختران بدحجاب وارد خیابانها شوند.

امام جمعه قم امر به معروف و نهی از منکر را یکی از پیامهای مکتب اهل بیت برشمرد و اظهار داشت: اسلام برای تعمیق و حفظ و حراست از ارزشهای اسلامی راه هایی را مشخص کرده که یکی از مهمترین آن امر به معروف و نهی از منکر است.

سعیدی افزود: امر به معروف و نهی از منکر جلوه ای از عشق مومنین به اسلام و خدای متعال است و ما تشکر خود را نثار روحانیت فداکاری می کنیم که در راه احیا این فریضه به شدت صدمه دید اما دست از احیاء این ارزش برنداشت.

امام جمعه قم تاکید کرد: روحانیت شیعه در راه اعتلای اسلام و ارزش های دینی و دفاع از نوامیس مردم با قدرت در صحنه حضور داشته و دارد.

تشکر از دانشمندان ایرانی

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن میلاد پربرکت امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: امام علی (ع) و کعبه ارتباط و انس و الفت معناداری با هم پیدا کرده اند و در مناسبتهای مختلف از این ارتباطات به شیوه هایی یاد شده است.

وی اضافه کرد: جایگاه امامت مثل کعبه است یعنی امیرالمومنین کعبه است و همه باید دور او گرد آیند و از او درس و پیام بگیرند.

سعیدی فرهنگسازی را یکی از پیام های مکتب امیرالمومنین برشمرد و بیان کرد: با توجه به اینکه فرهنگ، بستر همه فعالیت های یک نظام محسوب می شود بنابراین ازمهمترین وظایف حکومت و امام فرهنگسازی است.

وی به دیدار اخیر اعضای شورای انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: شورای انقلاب فرهنگی همچون یک قرارگاه اصلی وظیفه سیاستگذاری راهبردی را به عهده دارد زیرا مهمترین هدف جبهه استکبار ضربه زدن به زیر ساختهای نظام است.

امام جمعه قم تولید و توجه به علم را یکی دیگر از پیام های مکتب امیرالمومنین (ع) برشمرد و بیان کرد: ما از رهبری و تاکیدات ایشان بر تولید علم و همچنین از همه علما و دانشمندان حوزوی و دانشگاهی و از دستاورد جدید دانشمندان فضایی که با نام مقدس امیرالمومنین (ع) به فضا پرتاب شده است کمال تشکر را داریم و عرض می کنیم که ما ملت از این پیشرفت ها خوشحالیم و به خود می بالیم که نیاز شما دانشمندان از مستکبران قطع شده و نام مقدس جمهوری اسلامی را همراه با پرچم پرافتخار این کشور بر بام جهان به اهتزار درآوردید.

جهاد اقتصادی مطالبه علوی و ولایی است

حجت الاسلام سعیدی جهاد اقتصادی را از دیگر پیام های مکتب امیرالمومنین عنوان کرد و یادآور شد: امام علی (ع) در 25 سالی که دشمن سعی داشت ایشان را منزوی کند هم در عرصه فرهنگی و علمی و سیاسی مشکلات جامعه را برطرف می کردند و هم در صحنه اقتصادی به جهاد اقتصادی می پرداختند.

وی اضافه کرد: مطالبه به حق مقام معظم رهبری از همه مردم برای جهاد اقتصادی یک مطالبه علوی و ولایی به حساب می آید و باید همه دستگاه ها به ندای رهبر انقلاب پاسخ مثبت دهند.

امام جمعه قم تصریح کرد: دولت نیز باید تلاش جهادگران و کشاورزان را مورد حمایت قرار دهد تا آنها بتوانند در جهاد اقتصادی به وظایفشان عمل کنند.

لزوم پرهیز از سیر و سلوک کاذب

سعیدی یکی دیگر از پیام های مکتب امیرالمومنین را شهادت طلبی برشمرد و اظهار داشت: پیروان امیرالمومنین همچون مولایشان مرگ در راه خدا را بهترین مرگ می دانند و همیشه آرزو دارند به این نوع مرگ برسند.

وی فرا رسیدن 26 خرداد سالگرد شهادت شهدای حزب موتلفه اسلامی را به همه علاقمندان نظام اسلامی تسلیت گفت.

خطیب جمعه قم با اشاره به برکات ماه رجب از منظر امیرالمومنین (ع) بیان کرد: ما باید در دعا و مناجات از امیرالمومنین مدد بجوییم و از نزدیک شدن به شیادان و مدعیان دروغین سیر و سلوک کاذب دوری کنیم.

امام جمعه قم اعتکاف را یکی از بهترین سیر و سلوک واقعی دانست و از همه دست اندرکاران این مراسم معنوی تشکر کرد.

وی در پایان فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبیلغ و اطلاع رسانی دینی را به همه جهادگران عرصه تبلیغ تبریک گفت.

کد خبر 1337234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha