۲۸ خرداد ۱۳۹۰، ۱۷:۵۱

برگزاری مراسم "اعمال ام‌ داود" در آستان حضرت عبدالعظیم (ع)

برگزاری مراسم "اعمال ام‌ داود" در آستان حضرت عبدالعظیم (ع)

شهرری - خبرگزاری مهر: همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) مراسم معنوی "اعمال ام ‌داود" از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم معنوی اعمال ام داود با حضور مداح اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع)، محمدرضا غلامرضازاده درآستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار خواهد شد.

همزمان با پانزدهم ماه رجب، اساتید و قاریان ممتاز، معتز آقایی، مجتبی محمد بیگی، جعفر شکری، علی شیرزاد و رمضان خلیلی نیز  آیات قرآن در اعمال امّ داود را قرائت می کنند.

زائران و مجاوران حرم مطهرنیز می توانند از این مراسم معنوی که با حضور معتکفان در مسجد جامع آستان مقدس برگزار می ‌شود، بهره‌ مند شوند.

دعای ام‌داود به دعای "استفتاح" نیز مشهور است و به اهمیت آن در روایاتی از امام صادق(ع) اشاره شده‌ و از آن جهت "ام‌داود" نامیده می ‌شود که نخستین‌بار توسط مادر رضاعی امام صادق(ع) و برای آزادی فرزندش داود از زندان منصور دوانیقی و به سفارش حضرت صادق خوانده شده ‌است.

کیفیت اعمال ام‌داود در کتب زیادی از جمله مفاتیح الجنان و مصباح شیخ آمده‌ و عبارت ‌است از اینکه پس از روزه ‌داری روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب و انجام غسل و اقامه نماز ظهر و عصر روز پانزدهم، این اعمال با قرائت سوره‌های حمد، اخلاص صد مرتبه و آیة الکرسى ده مرتبه آغاز می ‌شود.

در ادامه، تلاوت سوره‌های مبارکه انعام بنى‌ إسرائیل، کهف، لقمان، یس، صافات، حم، سجدة، حمعسق، حم دخان، فتح، واقعه، ملک، ن، إنشقاق تا پایان جزء 30 قرآن از دیگر اعمال ام‌داود است.

کد خبر 1338147

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha