۳۰ خرداد ۱۳۹۰، ۲۰:۰۸

چهارمین سالگرد شهدای گمنام کهف الشهدای شمیرانات برگزار می شود

چهارمین سالگرد شهدای گمنام کهف الشهدای شمیرانات برگزار می شود

شمیرانات - خبرگزاری مهر: مراسم چهارمین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام جنگ تحمیلی در کهف الشهدای محله ولنجک شمیرانات همراه با قرائت دعای کمیل برگزار می شود.

به ‌گزارش خبرنگار مهر، این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، دانشجویان، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، مردم شهید‌پرور و مسئولان و با سخنرانی حجت‌الاسلام حاج‌محمود ابوالقاسمی و مداحی میثم مطیعی در روز پنجشنبه، دوم تیرماه سال ‌جاری، بعد از نماز مغرب و عشاء در جوار این حرم ‌مطهر برگزار خواهد شد.

مکان کهف الشهدا در شهرستان شمیرانات، محله ولنجک، میدان دانشجو، انتهای بلوار دانشجو است.

ماجرای شهدای گمنام و کهف الشهدا

در سال 86 عده ای از جوانان مؤمن خیابان ولنجک با هماهنگی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تصمیم می گیرند در مکانی که قبلا در نظر گرفته‌اند، پنج شهید گمنام را دفن کنند. برای اینکه زمین را از آلودگیها پاکسازی کنند، برنامه چله خوانی زیارت عاشورا را برپا می کنند و برخی از اهالی محل از این کار تعجب می کنند و پیگیر موضوع می شوند.

برخی وقتی متوجه ماجرا می شوند به خاکسپاری شهدا اعتراض می کنند، ولی جوانان بر کار خود اصرار می کنند؛ این کشمکش ها به حدی می رسد که سردار باقرزاده(رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس) نیز وارد ماجرا می شود.

با هماهنگی سردار باقرزاده، اهالی معترض به تدفین شهدا و جوانان در حسینیه محل جلسه ای را برگزار می کنند. گفت و شنودها نتیجه ای نداشت و در نهایت، سردار باقرزاده به قرآن متوسل می شود و آیه 16 سوره کهف در مقابل چشمانش پدیدار می شود.

با پرس وجو به غاری مخروبه می رسند که مربوط به مؤسسه زلزله نگاری بوده و در بالای خیابان البرز 2 قرار داشته است؛ انگار همه چیز جور شده بود، غار و اصحاب غار آماده بودند تا در آنجا آرام بگیرند.

کد خبر 1340162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha