۱ تیر ۱۳۹۰، ۱۱:۳۷

حنیفی:

دستگاههای مختلف برای برگزاری شایسته مسابقات قرآن همکاری کنند

دستگاههای مختلف برای برگزاری شایسته مسابقات قرآن همکاری کنند

حنیفی داور بین‌المللی قرآن برگزاری مسابقات بین المللی قرآن در ایران را دارای آثار تبلیغاتی مثبت در میان سایر کشورها دانست و لزوم همکاری همه مسئولان و دستگاههای مختلف با سازمان اوقاف برای بهتر معرفی شدن نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر حنیفی در آستانه برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان این مطلب افزود: این مسابقات در تبلیغ مثبت، وحدت میان ادیان و معرفی صحیح جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورها تأثیر فراوانی دارد به شرطی که سازمانها و نهادهای مختلف به ویژه رسانه های جمعی و صدا و سیما نیز در این مسئولیت سازمان اوقاف را یاری دهند.

وی درباره تعمیق روابط بین المللی در اینگونه مسابقات گفت: استفاده از سفرا بعنوان سخنران برنامه ها، دعوت از نمایندگان و رؤسای سازمانهای اوقاف سایر کشورها و استفاده از افراد فرهیخته برای برقراری دیپلماسی مؤثر با سفارتخانه های اسلامی، در انتقال اندیشه های دینی نظام جمهوری اسلامی ایران و برقراری ارتباطات بین المللی نقش مهمی دارد.

این داور مسابقات بین المللی قرآن کریم تأکید کرد: سازمان اوقاف بهترین مسابقات را در سطح کشور برگزار می کند و مسئولانش نیز انگیزه های قرآنی زیادی داشته و به آن بها می دهند.

حنیفی با ذکر اینکه هیچ یک از مسئولان قرآنی تا کنون در کشور با شیوه ای علمی و منطبق بر آمار به ارزیابی وضعیت قرآنی کشور نپرداخته اند افزود: هرچند برگزاری مسابقات قرآنی با قهرمان شناسی در حوزه قرائت و حفظ، جوانان را تشویق می کند اما تا زمانی که کار علمی در این زمینه انجام نشود نمی توان به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه امیدوار بود.

کد خبر 1341484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha