۱ تیر ۱۳۹۰، ۱۸:۵۶

تابستان 950 برنامه‌ فرهنگی مذهبی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

تابستان 950 برنامه‌ فرهنگی مذهبی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

مشهد - خبرگزاری مهر: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از اجرای 950 برنامه‌ فرهنگی مذهبی در ایام تابستان در بارگاه منور حضرت ثامن الحجج(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در نشست رسانه‌ای که به مناسبت آغاز فصل تابستان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: همه‌ پیامبران از حضرت آدم تا خاتم النبین(ص) مبلغان واقعی برای بشریت بوده‌اند و رسالت اصلی آن‌ها رساندن پیام حق و فرمان خداوند متعال بوده است.

حسینی با بیان این‌که در نظام اسلامی راهبردی‌ترین اصل "تبلیغ" است، تصریح کرد: امروز جایگاه و اهمیت تبلیغ در نظام اسلامی بسیار مهم و لازمه‌ توفیق در این عرصه اصلاح نگرش در امر تبلیغ است.

وی با اشاره‌ به این موضوع که بحث تبلیغ دینی به یک برنامه‌ی جامع و کامل نیازمند است، افزود: تمامی نهادها و سازمان‌ها باید ضمن انسجام و فراهم کردن یک جبهه‌ متحد فرهنگی و تبلیغی و با تدوین یک برنامه‌ و نقشه‌ جامع می‌توانند گام‌های موثری در بحث تبلیغات دینی بردارند.

حسینی بیان کرد: آستان قدس رضوی امروز یکی از موثرترین پایگاه‌های اسلام است که سالانه 36 میلیون نفر مخاطب دارد.

وی با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های آستان قدس رضوی، اشاعه‌ و گسترش ترویج آموزه‌های دینی است، گفت: هدف اصلی این دستگاه منتسب به حضرت رضا(ع) حفظ ارزش‌های انقلابی، اصلاح در نگرش‌ها و رفتارهای زائران و مجاوران نسبت به شناخت ائمه‌ اطهار(ع) است.

وی در خصوص برنامه‌های تابستان 90 برای زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت رضا(ع) گفت: در تابستان امسال برنامه‌های متنوع قرآنی تدارک دیده شده و در حقیقت نگاه به قرآن یک نگاه راهبردی است و تجلی قرآن و عترت در حرم مطهر حضرت رضا(ع) یک تجلی جذاب و کامل است.

وی تعداد کل مخاطبینی که در برنامه‌های تابستان چه در حرم مطهر رضوی و چه در خارج از حرم تحت پوشش قرار خواهند گرفت را 414 هزار نفر عنوان کرد و افزود: در ایام تابستان امسال 272 کلاس آموزشی اجرا خواهد شد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی همچنین از راه‌اندازی کرسی تفسیر در این ایام برای نخستین ‌بار خبر داد و افزود: این کرسی‌ها روزانه در رواق امام خمینی(ره ) بعد از نماز صبح برگزار می‌شود.

وی افزود: حضور قاریان بین‌المللی از کشور مصر در حرم مطهر و اجرای برنامه ویژه در آستان قدس رضوی با همکاری اداره کل اوقاف استان خراسان، اختتامیه ختم قرآن هدیه به پیشگاه ولی عصر(عج) رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سه مکان از حرم مطهر رضوی فعالیت‌های قرآنی انجام می‌شود، گفت: روزانه در رواق امام خمینی(ره)، مسجد جامع گوهرشاد و دارالقران الکریم، برنامه‌های ترتیل صبحگاهی، جلسات ترتیل و محفل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از افتتاح جشنواره نسیم بهشت با شرکت 9 هزار قرآن‌آموز مهدالرضا(ع) در 31 خرداد امسال خبرداد و متذکر شد: اختتامیه این جشنواره طی مراسمی با اعلام 250 نفر از برندگان برگزار خواهد شد.

حسینی از ایجاد پایگاه ویژه تابستانی برای پرکردن اوقات فراغت زائرین و مجاورین در ایام تابستان خبر داد و گفت: این پایگاه با غرفه‌های متعدد برای خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین کودک نوجوان راه‌اندازی خواهد شد.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در خصوص همایش‌های تخصصی ویژه‌ی ایام تابستان در حرم مطهر رضوی بیان کرد: همایش "روزه اولی‌ها"، "میهمانی فرشته‌ها"، 38 جلسه سلسله همایش "تا چشمه رضوان" برای جوانان، 95 جلسه همایش دین، نشاط زندگی و 12 همایش مناسبتی مختلف با عنایت به اعیاد شعبانیه و ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

کد خبر 1341957

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha