۵ تیر ۱۳۹۰، ۲۰:۱۱

عباسی مهر در نشست خبری:

ولایت فقیه معیار سنجش انحراف افراد و جریان ها است

ولایت فقیه معیار سنجش انحراف افراد و جریان ها است

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت: با هر شاخصی نمی‌توان انحراف را به افراد نسبت داد و تنها باید ولایت فقیه معیار سنجش افراد و انحراف آنها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی مهر عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در نشست خبری واکاوی جریان نفاق در انقلاب اسلامی که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت:‌ در دهه 60 اتفاقات بزرگی از جمله عزل بنی صدر و رو شدن ماهیت جریان نفاق اتفاق افتاد و موجب شد تا این دهه، دهه مهمی در شناخت جریان‌های نفاق باشد.

وی با بیان اینکه بازشناسی جریان نفاق باید جزو کارویژه‌های جریانات فکری باشد، افزود: کسانی که از فطرت خود فاصله بگیرند دچار نفاق می‌شوند و در شرایط حساس به نظام اسلامی ضربه مهلک وارد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نفاق نشات گرفته از چند دسته اصلی است، اظهار داشت: ورود اندیشه‌های غیرالهی در طول سالیان گذشته یکی از مهمترین دلایل شکل گیری نفاق بوده است.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت انحراف را از دیگر دلایل شکل گیری جریان های منافق عنوان کرد و افزود: این موضوع در شکل گیری سازمان منافقین و فرقان به عینه دیده شد و شاهد بودیم هنگامی که اندیشه‌ها از شاخص اصلی خارج شده به نفاق منجر شد و همچنین گروهک فرقان به واسطه برداشت غلط از اندیشه‌های دکتر شریعتی دست به اعمال جنایتکارانه‌ای زد که حتی سازمان منافقین هم این اقدامات را انجام نداد.

وی تاکید کرد: اسلام التقاطی و ورود اندیشه‌های مارکسیستی و رابطه مرید و مرادی با افرادی مانند بازرگان موجب شد که روز به روز به انحراف گروهک منافقین افزوده شود.

عباسی‌مهر با بیان اینکه تروریسم دولتی نیز در موضوع نفاق بسیار مهم است، افزود: آمریکا ، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای غربی همواره کشورمان را به تروریسم متهم می‌کنند اما شاهد هستیم این دو کشور حامی تروریست‌ها با بیشتر گروه‌های تروریستی در جهان مرتبط هستند و پایه گذار تروریسم دولتی بوده‌اند.

وی تاکید کرد:‌ نمود عینی تروریسم آمریکایی در موضوع حمله ناو این کشور به هواپیمای ایرانی و دیگر اتفاقات مشاهده شد و لذا معتقدم جنبش دانشجویی باید توجه بیشتری با این موضوعات داشته باشد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب و دلسوزان بارها نسبت به مسئله انحراف توجه ویژه‌‌ای نشان دادند، اظهار داشت: هرگاه مسئله انحراف شکل بگیرد نظام اسلامی نیز دچار مشکل شده و این انحراف‌ها حتی از تحریم‌های اقتصادی نیز آسیب بیشتری برای نظام ایجاد کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: با هر شاخصی نمی‌توان انحراف را به افراد نسبت داد و تنها باید ولایت فقیه معیار سنجش افراد و انحراف آنها باشد.

کد خبر 1345074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha