۶ تیر ۱۳۹۰، ۱۵:۵۰

عروسک های برگرفته از فرهنگ بومی و محلی کردستان تولید می شود

عروسک های برگرفته از فرهنگ بومی و محلی کردستان تولید می شود

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از تولید و عرضه عروسک های برگرفته از فرهنگ بومی و محلی این استان خبر داد.

سهیلا شیخی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با پایان پژوهشهای مربوط به شناسایی عروسکهای بومی و محلی استان، کار ساخت این عروسکها در تعدادی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان به پایان رسیده است که این آثار برای تولید انبوه به معاونت تولید کانون ارسال خواهند شد.

وی افزود: بر اساس گزارشهای ارسالی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با اتمام شناسایی این عروسک ها و انجام پژوهش های لازم، نمونه ای از این عروسک ها برای ارسال به معاونت تولید کانون ساخته شدند که در صورت تایید مرکز به تولید انبوه می رسند و در اختیار کودکان و نوجوانان استان کردستان قرار خواهند گرفت.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: عروسک های بومی و محلی نماد فرهنگ و قومیت هر ملت و جامعه ای است که جمع آوری پیشینه ی این عروسک ها، احیاء و ساخت آنها فعالیتی است بسیار با ارزش که به صورت جدی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان دنبال می شود.

شیخی عنوان کرد: به همین مناسبت کارگروه عروسک های بومی و محلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اقدام به جمع آوری و ساخت عروسک ها ی بومی و محلی کرده است که "بوکه بارانه"، "چمچه گلین" و "نه نه سرما" از جمله این عروسک هاست که مربیان کانون استان کردستان کار ساخت این عروسک ها را به اتمام رسانده اند و آماده ارسال به معاونت تولید کانون است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که اقدامات و برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در این حوزه با استقبال جامعه مخاب همراه باشد.

کد خبر 1345727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha