۶ تیر ۱۳۹۰، ۱۹:۴۰

سرانه ورزشی قاین 31 سانتیمتر است

سرانه ورزشی قاین 31 سانتیمتر است

قاین - خبرگزاری مهر: فرماندار قاین از وجود سرانه 31 سانتیمتری فضای ورزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: قاین پائین ترین سرانه ورزشی خراسان جنوبی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حبیبی منش عصر دوشنبه در دیدار با مدیرکل تربیت بدنی خراسان جنوبی که به منظور بررسی مشکلات تربیت بدنی قاین برگزار شد، گفت: علیرغم گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی ایران و خدمات فراوان انجام شده در دولت نهم و دهم این شهرستان در بین شهرستان های استان با توجه به جمعیت و وسعت بالا از سرانه ورزشی حداقلی نیز محروم است.

به گفته این مسئول شهرستان قاین پائین ترین نرم سرانه ورزشی در خراسان جنوبی را دارد.

 وی سرانه ورزشی در کشور را یک متر مربع اعلام کرد و افزود: امیدواریم با تلاش و مساعدت مسئولین این میزان به نرم کشوری نزدیک شود.

حبیبی منش بر عقب نشینی دیوار ورزشگاه آزادی و ایجاد واحد تجاری و مجموعه ورزشی تربیت بدنی شهرستان تاکید کرد. 

مدیرکل تربیت بدنی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه با احتساب پروژه های در حال احداث، فضای ورزشی شهرستان در پایان سال 90 به 69 سانتیمتر افزایش خواهد یافت، بیان کرد:  سعی تربیت بدنی استان بر این است که عدالت سازمانی را در حوزه ورزش رعایت کند.

جعفر قدیری تصریح کرد: در پایان سال 93 با پروژه های در دست اجرا تربیت بدنی، بخش خصوصی و سایر دستگاه ها سرانه  فضای ورزشی شهرستان قاین به  دو متر و 23 سانتیمتر خواهد رسید.

 وی افزود: با بحث های کارشناسی براساس سند 20 ساله توسعه ورزش استان در صورتیکه شورای برنامه ریزی و توسعه هر شهرستان آن را مورد توجه و رعایت قرار دهد جزء یکی دو استان کشور خواهیم بود که حتی از حکم برنامه پنجم توسعه نیز پیشتر خواهیم رفت.

وی خواستار نشان دادن حساسیت توسط مسئولین شهرستان و اداره تربیت بدنی برای تحقق و رعایت این موضوع شد.

قدیری از احداث یک باب چمن مصنوعی در شهرستان قاین خبر داد و گفت: احداث یک استادیوم پنج هزار نفری، احداث یک سالن ورزشی در بافت فرسوده قاین به شرط تأمین و تملک زمین به تربیت بدنی، تأمین اعتبار کسری سالن ورزشی بانوان و استخر سرپوشیده از برنامه های تربیت بدنی استان در قاین است.

مدیرکل تربیت بدنی خراسان جنوبی همچنین در خصوص اختصاص اعتبار 100 میلیون ریال برای گود باستانی شهرداری قاین قول مساعد داد.

کد خبر 1346054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha