۷ تیر ۱۳۹۰، ۰:۴۲

نشست اوآنا- اولانباتور - 5

اهداف و پیشنهادهای خبرگزاری مهر در نشست اوآنا مغولستان

اهداف و پیشنهادهای خبرگزاری مهر در نشست اوآنا مغولستان

اولانباتور- خبرگزاری مهر: خبرگزاری 7 زبانه مهر در نشست های تخصصی اوآنا با 2 پیشنهاد حضور می یابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اولانباتور، خبرگزاری مهر در اجلاس اوآنا با هدف ارتقای توان حرفه‌ای اعضا، استفاده از ظرفیت گسترده در منطقه آسیا-اقیانوسیه برای ثبت و انتقال سریع و درست اطلاعات و اخبار، ایجاد زمینه مناسب برای هم اندیشی جهت ارتقای سطح کیفی، فراهم آوردن بستری مناسب برای ارائه توانمندی‌ها، شناسایی و کشف نقاط ضعف و قوت اعضاء و گسترش هر چه بیشتر همکاریها بین کشورهای عضو در راستای مبارزه با امپریالیسم رسانه ای جهانی به ارائه 2 پیشنهاد می پردازد.

خبر گزاری مهر در سیزدهمین نشست مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه که در سال 2007 به میزبانی آنتارا در جاکارتا  اندونزی برگزار شد به این سازمان پیوست و توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان ایفا کند.
 
از سال 2007 تا کنون مهر با 11 خبرگزاری از 43 خبرگزاری عضو اوآنا قرارداد همکاری و یاد داشت تفاهم امضا کرده است و بر این اساس به تبادل متقابل گزارشات تصویری و خبری با طرفین قراردادها می پردازد.
 
این خبرگزاری سال 2009 میزبان نشستهای  فنی- اجرایی اوآنا در تهران بوده و در المپیک رسانه های پکن و اجلاس سئول حضوری فعال، موثر و پررنگ داشته است.
 
در اجلاس استانبول نیز در حرکتی ابتکاری سازمان پنجاه ساله اوآنا را پرچم دار کرد و به همراه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران - ایرنا در صدر تولید کنندگان خبری-تصویری  کشورهای آسیا و اقیانوسیه قرار گرفت. "مهر"  افتتاح بخش زبان روسی در سال 2011،  7 زبانه شد و از این حیث برترین خبرگزاری کشور شد.
 
خبرگزاری مهر در چهارمین دور حضور خود در نشستهای اوآنا به ارائه گزارش کشوری خود و پیشنهاداتی در راستای هرچه بیشتر منسجم ساختن اعضای این سازمان می پردازد.
 
سازمان خبرگزاری‌های آسیا ـ اقیانوسیه در سال 1961 با ابتکار یونسکو با هدف تضمین تبادل آزاد و مستقیم اطلاعات و اخبار در میان بنگاههای خبری منطقه‌ای بنیان نهاده شد که بیش از نیمی از جمعیت جهان را تحت پوشش دارد.
 
43  خبرگزاری از 33 کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه تاکنون به عضویت اوآنا درآمده‌اند.
کد خبر 1346091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha