۸ تیر ۱۳۹۰، ۱۵:۱۱

محمدی عراقی:

مسابقات قرآن مقدمه‌ای برای درک و فهم قرآن است

مسابقات قرآن مقدمه‌ای برای درک و فهم قرآن است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن مقدمه‌ای برای درک و فهم قرآن است، گفت: باید تدابیری اتخاذ کرد که ارتباط اصحاب قرآن در ایران و اصحاب قرآنی در سایر کشورها برقرار شود.

حجت الاسلام محمدی عراقی با اشاره به اینکه قرآن کریم حبل المتین امت اسلامی است که تمام مذاهب در آن اتفاق نظر دارند، گفت: این معجزه الهی رمز اصلی وحدت امت اسلامی است و برای یک قشر خاص نیست و از یک کودک تا یک دانشمند بزرگ می توانند با قرآن ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: برگزاری هر نوع همایش، مسابقه و جشنواره که مرتبط با قرآن باشد می تواند این حس همبستگی، انسجام و وحدت را در بین امت اسلامی تقویت کند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امروز ما به تقویت خودآگاهی و همبستگی اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم گفت: یکی از سرچشمه ها و منابع تغذیه کننده این بیداری اسلامی که به وجود آمده و هر روز در حال گسترش می باشد قرآن کریم است.
 
محمدی عراقی پیشنهاد داد: باید در تمام فعالیت های قرآنی به ویژه بحث مسابقات،از شکل به محتوا حرکت کنیم. اکثر کشورهای اسلامی بدون استثنا به قرآن می پردازند اما برخی از آنهابه صورت تشریفاتی با قرآن برخورد می کنند و در حد قرائت آیات و برگزاری مراسم و تشریفات ظاهری اکتفا می کنند در حالی که قرآن کتاب انسان سازی، هدایت، تعلیم و تربیت، کتاب سیاست و مدیریت انسانها است.
 
این عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: باید به این هدف توجه داشته باشیم که برگزاری مسابقات قرائت و حفظ قرآن خوب است اما همه آنها مقدمه ای برای فهم و درک این کتاب الهی و مقدمه ای برای اجرای احکام کتاب خدا و رسیدن به آن هدفی است که آفرینش انسان برای آن بوده است.
 
وی با تاکید بر این که باید هر چه بیشتر در این زمینه برنامه ریزی کنیم و از این گونه برنامه ها استقبال به عمل آوریم افزود: تا آنجا که ممکن است در حد ظاهر قرآن و برگزاری مسابقات باقی نمانیم و آن تاثیر اجتماعی وفکری قرآن را در جامعه ببینیم و بین امت اسلامی گسترش دهیم.
کد خبر 1347723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha