۱۱ تیر ۱۳۹۰، ۱۵:۰۶

گروه سماع تبریز در جشنواره دف نوازان غرب کشور چهارم شد

گروه سماع تبریز در جشنواره دف نوازان غرب کشور چهارم شد

تبریز - خبرگزاری مهر: گروه سماع تبریز به سرپرستی یونس تارپود عنوان چهارمی نخستین جشنواره دف نوازان غرب کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جشنواره که در دو بخش گروه نوازی و تک نوازی برگزار شده بود شرکت کننده های شهرهای سنندج و سقز عنوان های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش گروه نوازی، گروه های اخوان به سرپرستی مسعود مرادی، پیران سنندج به سرپرستی مهدی ارشدی و حزین به سرپرستی وریا فرجی از استان کردستان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

سید تاج الدین حسینی، مختار زند سلیمی و وریا فرجی از استان کردستان نیز در بخش تک نوازی به ترتیب عنوان های اول تا سوم را به دست آوردند.

گروه سماع نیز که به عنوان تنها نماینده استانهای آذربایجان شرقی و غربی با 17 نفر از اعضای خود در نخستین جشنواره دف نوازان غرب کشور حضور یافته بود موفق به کسب عنوان چهارمی این جشنواره شد.

رعایت زمان اجرا یکی از موارد امتیاز دهی به گروه ها بود که به نظر می رسد شبهه هایی در خصوص رعایت عدالت از سوی داوران، میان گروه های مختلف در آن انجام گرفت.

این جشنواره یک روزه 9 تیر ماه در شهرستان ازنا استان لرستان برگزار شد و مسعود حبیبی و رضا داوری از اساتید و دف نوازان برجسته کشور داوری آن را به عهده داشتند.

کسب عنوان چهارمی در حالی بود که شرکت کنندگان پر قدرتی از استان های کردنشین کشور با سابقه 17 سال دف نوازی در این جشنواره حضور داشتند.

یونس تارپود سرپرستی گروه سماع تبریز را به عهده داشته و فرامرز مشینچی به عنوان خواننده و حامد محسن نژاد نوازنده نی در این گروه حضور دارند.

همچنین میثم شکری، امین مردانی، پوریا اشتری، پوریا رمضانی و حامد علیپور و پری اشتری، نسیم قره داغی، نسیم بهادری، سوسن نواده رضی، سبا حیدرخانی، زهرا آیت، درنا میثاقی، مهدیه شایان و سیما باباپور دف نوازان گروه سماع را تشکیل می دهند.

لازم به ذکر است، گروه سماع به عنوان گروه ویژه این جشنواره، اجرایی عمومی در پارک بزرگ شهرستان ازنا برگزار کرد.

گفتنی است، نخستین جشنواره دف نوازان غرب کشور توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ازنا و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان لرستان و انجمن موسیقی این استان برگزار شد.

کد خبر 1349273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha