۱۲ تیر ۱۳۹۰، ۹:۵۴

مجموعه قوانین تبشیر کلیساهای مسیحی تصویب شد!

مجموعه قوانین تبشیر کلیساهای مسیحی تصویب شد!

ائتلافی از کلیساهای بزرگ مسیحی از جمله واتیکان در اقدامات جدید تبلیغی و تبشیری خود اقدام به انتشار مجموعه قوانینی برای تبلیغات دینی کرده که طی آن کاهش رویکردهای خصومت آمیز نسبت به اسلام و سایر ادیان مورد تأکید قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کلیساهای مسیحی از سال 2005 تا کنون درباره این قوانین 5 صفحه ای به بحث و رایزنی پرداخته اند و در نهایت در ژنو در نشست خبری شورای جهانی کلیساها که با حضور یک اسقف کاتولیک و ائتلاف مسیحیان انجیلی تشکیل شد رونمایی شد.

در این مجموعه قوانین حق مبلغان و میسیونرهای مسیحی برای تبلیغ و ترویج اعتقادات مورد تأکید قرار گرفته اما از آنها خواسته شده از شیوه های غیر مناسب اجرای این امر و متوسل شدن به فریب و ابزارهای اجباری دور کنند.

گفته شده است این مجموعه قوانین با عنوان "شاهد مسیحی در جهانی با ادیان بسیار: توصیه های رفتاری" تنش درحال رشد میان برخی جوامع محلی کوچک و اکثریت پیروان سایر ادیان به ویژه کشورهای اسلامی را هدف گرفته و به وضوح هدف این مبلغان را برای تبلیغ میان مسلمانان، هندوها، بودائیان تبیین کرده است.

به گزارش مهر، یکی خطرناک ترین پدیده هایی که مسلمانان با آن روبه رو هستند، تبشیر (تبلیغ مسیحیت و فراخوانی به دین مسیح) است. تاریخ، حکایت از آن دارد که بسیاری از کشورهای اسلامی، با تبشیر و تبلیغات مسیحیت تبدیل به کشورهای مسیحی رهنمون شده و هویت اسلامی خود را گم کرده اند و مسلمانان باقی مانده گرفتار پتک تبشیر داخل از یک سو و سندان توطئه های خارجی از سوی دیگر شده اند، فیلیپین نمونه بارز این امر که است که در آغاز، عبارت از مجموعه مملکت های اسلامی بود و مسیحیان تنها اقلیتی را تشکیل می دادند، ولی اکنون کشوری مسیحی است که اکثریت شهروندان آن مسیحی هستند.

برخی راه های خطرناکی که از طریق آن ها حرکت تبلیغی مسیحیت، تلاشهای خود را در پیش گرفته و متأسفانه حکایت از ناکامی طرح های اسلامی در رویارویی با این یورشها دارد عبارت است از  بهره گیری از اصول اسلامی در تبشیر، استدلال مبلغان تبشیری به قرآن کریم، پنهان شدن با نام های اسلامی در این رویکرد، ایجاد شک و تردید در آیات قرآنی، بهره گیری از ارسال کتاب و اعطای جایزه و دعوت به بازدید و دیدارهای حضوری.

کد خبر 1349821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha