۱۲ تیر ۱۳۹۰، ۱۲:۱۰

برگزاری 274 ویژه برنامه در هفته سوم جشنواره تابستانی تهران

در هفته جاری 274 برنامه در حوزه های آموزشی، اجرای هنری، برنامه های ترکیبی، گردشگری، نشست های موضوعی، نمایشگاه، مسابقه و ویژه برنامه های نگارخانه ای در مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این برنامه ها برای هفته سوم تابستان و در مناطق بیست و دوگانه پایتخت از سوی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ برنامه ریزی شده است. 

40 برنامه آموزشی، 22 اجرای هنری، 80 برنامه ترکیبی، 28 برنامه مرتبط با حوزه گردشگری، 66 نشست موضوعی، 13 برنامه نگارخانه ای، 12 نمایشگاه و 13 مسابقه از جمله ویژه برنامه های شهر تهران در هفته جاری است. 

کارگاه آموزش نگارگری، روز 15 تیر در نگارخانه آفتاب، کارگاه هنر تلاوت و تدبر در قرآن، روز 14 تیر در فرهنگسرای قرآن، آموزش فنون داستان نویسی از 12 تا 15 تیر در فرهنگسرای انقلاب، کارگاه آموزش نجوم، 13 تیر در فرهنگسرای اخلاق و کارگاه مدیریت اینترنت برای والدین، روز 14 تیر در خانه فرهنگ نور دانش برگزار می شود. 

اجرای تئاتر پلنگ خوش خیال از 11 تا 16 تیر در فرهنگسرای ابن سینا، اجرای گروه کر از 15 تا 17 تیر در فرهنگسرای ارسباران، نمایشنامه خوانی رادیویی 13 تیر در خانه فرهنگ فرزانگان و شب های پرده خوانی و موسیقی آیینی، روز 15 تیر در فرهنگسرای گلستان از جمله برنامه های هنری این هفته در پایتخت است. 

از جمله برنامه های ترکیبی که در روزهای آتی این هفته برگزار می شود، برپایی خانه فرهنگ سیار، روز 16 تیر در فرهنگسرای ملل، احیای بازی های سنتی، روز 15 تیر در خانه فرهنگ نصر، یک عصر خوب تابستانی 13 تیر در خانه فرهنگ نور و عطر فردوس ویژه اعیاد شعبانیه در روز 14 تیر در فرهنگسرای شفق است. 

جشنواره فرهنگی هنری امید انتظار از 11 تا 17 تیر در فرهنگسرای عطار، پنج شنبه بازار هنر، 16 تیر در فرهنگسرای رازی، جشنواره تابستانی مشق آزاد روزهای 13 و 16 تیر در فرهنگسرای ولا و خانه های فرهنگ 13 آبان و دولت آباد از دیگر برنامه های ترکیبی مراکز فرهنگی و هنری تهران در هفته جاری است. 

اردوهای توچال، گشت های یک روزه در بوستان های بهشت مادران، پردیس بانوان، ارم و ملت، اردوی زیارتی به امام زاده های، بازدید از کاخ نیاوران، کتابخانه ملی و تهران گردی از جمله ویژه برنامه های گردشگری در هفته سوم تابستان است. 

جلسه حافظ خوانی روز 14 تیر در فرهنگسرای ملل، شاهنامه خوانی روز 15 تیر در فرهنگسرای فردوس، تفسیر نور عصر امروز در فرهنگسرای قرآن و در محضر مولانا از 11 تا 13 تیر در کتابخانه دکتر شهیدی برگزار می شود. 

نمایشگاه گل های شیشه ای از 13 تا 16 تیر در نگارخانه ابن سینا، نگارگری ایرانی از 11 تا 16 تیر در نگارخانه آفتاب، نمایشگاه خوشنویسی 11 تا 16 تیر در نگارخانه هدی و نمایشگاه هنرهای چوبی از 12 تا 16 تیر در فرهنگسرای خاوران، از جمله برنامه های نگارخانه ای این هفته است.
 
مسابقه کتابخوانی پرچم دار عشق از 11 تا 16 تیر در کتابخانه علامه طرشتی، خوشنویسی و نیایش، 14 تیر در فرهنگسرای هنگام، ماهیگیری خانوادگی، 17 تیر در فرهنگسرای رازی و مسابقه یار مهربان از 11 تا 16 تیر در کتابخانه هدی از جمله مسابقاتی است که این هفته در مراکز فرهنگی و هنری پایتخت برگزار می شود.
 
نهمین جشنواره تابستانی شهر تهران با عنوان «فصل نشاط و امید» از ابتدای تیرماه تا 8 مرداد سال جاری برگزار می شود. 

کد خبر 1350024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha