۱۳ تیر ۱۳۹۰، ۱۲:۰۶

قهرمانی‌نژاد به مهر خبر داد:

تاریخ جامع مقتل‌نویسی تالیف شد

تاریخ جامع مقتل‌نویسی تالیف شد

بهاء‌الدین قهرمانی‌نژاد از تالیف کتاب تاریخ جامع مقتل نویسی خبر داد.

نویسنده این اثر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره این کتاب خود گفت: سال گذشته اثری را تحت عنوان «مصائب اهل بیت (ع)» نوشتم که در واقع تاریخ جامع تمامی مقاتلی است که در رابطه با اهل بیت (ع) در سال‌های اخیر نوشته شده است. این کتاب در واقع تلاشی بود برای اینکه بتوانیم مقاتل صحیح را در تاریخ شیعه بیابیم و خلاء استناد به منابع تاریخی در سرودن اشعار و نیز روضه‌خوانی برای اهل بیت(ع) را پر کنیم.

وی ادامه داد: این اثر پژوهشی از سوی انتشارت بین‌الملل منتشر شد و کتاب «تاریخ مقتل نویسی» نیز در واقع شرحی جامع بر چگونگی نگارش این آثار است. در این رساله تلاش کرده‌ام شرحی بر تاریخ مقتل نویسی در جهان اسلام و تشیع گردآوری کنم و از سوی دیگر مبانی و اصول تاریخی مقتل نویسی در تاریخ تشیع را نیز برای پژِوهشگران استخراج کنم تا آنها با مراجعه به این کتاب بتوانند به راحتی به صحت و سقم و کیفیت موضوعات نوشته شده در این مقاتل پی ببرند.

به گفته بهاء الدین قهرمانی‌نژاد این کتاب در آخرین مراحل بازنگری به سر می‌برد و ناشر آن هنوز مشخص نشده است.

وی در رابطه با منابع به کار رفته در تالیف این کتاب نیز گفت: شکل‌های مختلفی از منابع در تالیف این اثر به کار رفته است که می‌توان در بخش‌های کلی منابع مراقب، مناصب، تاریخ کوفه و عراق به آنها اشاره کرد.

گفتنی است قهرمانی نژاد به تازگی کتاب «میعاد العباد» را نیز با موضوع بررسی تاریخی اقامه نماز جمعه و نیز شرح خطبه‌های پیامبر اکرم(ص) و حضرت امیر(ع) در نماز‌های جمعه صدر اسلام منتشر کرده است.

کد خبر 1350873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha