۱۳ تیر ۱۳۹۰، ۱۶:۰۵

در دفاع از رساله دکتری؛

نخستین جایزه شهید علیمحمدی به دانش‌آموحته دانشگاه تهران اعطا شد

نخستین جایزه شهید علیمحمدی به دانش‌آموحته دانشگاه تهران اعطا شد

یک دانش آموخته دانشگاه تهران، با دفاع از پایان نامه خود برنده نخستین جایزه شهید دکتر علیمحمدی در سال 90 شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسرعبدی با ارائه رساله دکتری خود با عنوان "بررسی تاثیر هیدروژن‌دهی بر رشد نانولوله‌های کربنی و استفاده از آنها در نانولیتوگرافی و حسگرها" جایزه دکتر علیمحمدی سال 1390 را دریافت کرد.

وی به عنوان برنده نخستین جایزه شهید علیمحمدی، رساله خود را در سال 1388 زیر نظر و راهنمایی دکتر عزت‌الله ارضی -استاد پردیس علوم و دکتر سید شمس ‌الدین مهاجرزاده - استاد پردیس دانشکده فنی در سال 1388 به پایان برد.

هیئت داوران، این جایزه را به دلیل بدیع بودن کار تحقیقاتی رساله نام برده، کمیت نتایج حاصل از رساله (چاپ 10 مقاله در مجلات معتبر)، ‌نقش فعال محقق در گروه تحقیقاتی در دوره دکتری، اهمیت موضوع تحقیقاتی در فیزیک روز دنیا و ثبت یک اختراع در سطح بین المللی به دکتر یاسر عبدی اعطا کردند.

جایزه شهید علیمحمدی از سوی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و با همکاری انجمن فیزیک ایران از سال‌جاری به رساله‌های برتر دکتری فیزیک که در داخل کشور ارائه شده باشد، اعطا می شود.

این جایزه به پاس خدمات علمی و دانشگاهی شهید دکتر علیمحمدی، استاد فقید دانشگاه تهران و نخستین دانش‌آموخته دکتری فیزیک داخل کشور که نقش موثری در زیر ساخت علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی داشته و همچنین تلاش وی برای برپایی تحصیلات تکمیلی در ایران نامگذاری شده است.

کد خبر 1351170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha