۱۷ تیر ۱۳۹۰، ۱۰:۴۵

نخستین همایش غذای حلال در عربستان برگزار می‌شود

نخستین همایش غذای حلال در عربستان برگزار می‌شود

نخستین همایش بین المللی درباره غذای حلال در عربستان 23 بهمن ماه از سوی سازمان غذا و داروی عربستان در ریاض برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، محمد الکنهال رئیس سازمان غذا و داروی عربستان اظهار داشت: حدود 8/1 میلیارد نفر در جهان غذای حلال مصرف می کنند و ارزش بازار آن به 5/2 تریلیون ریال عربستان می رسد.

وی با تبیین اهمیت این همایش اظهار داشت: در این همایش بین المللی اندیشمندان علمی و دینی برای یافتن سکوی مشترکی برای بررسی راه های بهبود صنایع غذایی حلال گردهم جمع می شوند و تلاش می کنند مکانیسیم متحدی برای بررسی کیفیت و قوانین تصویب شده توسط مقامات محلی به دست آورند تا اطمینان حاصل کنند غذایی که مصرف می شود حلال است.

وی یادآور شد: این همایش همچنین با مشارکت سازمانهای بین المللی و نهادهای خصوصی به بحث درباره این موضوع مهم پرداخته و تلاش می کند توصیه هایی ارائه دهد که بتواند تجارت جهانی حلال را ارتقا داده و التزامات و شرایط کنترل شیوه ها را هماهنگ کند.

الکنهال با اشاره به اهداف این همایش گفت: تبیین مفهوم حلال و التزامات آن از چشم انداز اسلامی و ارائه چشم اندازهای اقتصادی و تکنیکی غذای حلال در پرتو افزایش تقاضای جهانی در دستور العمل این همایش جای گرفته است.

حلال در پرتو تعالیم قرآن و سنت اسلامی، توصیه ها و مقررات گواهی حلال، مشخص کردن مواد غذایی حرام در غذای حلال، بی حسی و کشتار مکانیکی  و قانون افزودنیهای غذایی از دیگر موضوعاتی هستند که در این همایش مورد بحث قرار می گیرند.
 

کد خبر 1353190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha