۱۵ تیر ۱۳۹۰، ۱۸:۲۶

بازدید هیئات رسانه‌ای مهر از رسانه‌های روسیه

بازدید هیئات رسانه‌ای مهر از رسانه‌های روسیه

مسکو - خبرگزاری مهر: هیئت رسانه ای خبرگزاری مهر که در راه برگشت از نشست فنی-اجرایی اوآنا( 6 تا 9‌ تیر ماه، مغولستان) جمعه وارد مسکو شده بود طی اقامت چند روزه خود در مسکو با مدیران ارشد رادیو صدای روسیه و خبرگزاری ریانوستی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مسکو، هیئت رسانه ای خبر گزاری مهر به سرپرستی رضا مقدسی مدیر عامل این خبرگزاری در دیدار خود با مدیران ارشد رسانه ها ی روسی، زمینه های بسط تعاملات متقابل رسانه ای  تهران- مسکو بویژه بین خبرگزاری هفت زبانه مهر و رادیو دولتی بین المللی روسیه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 دو طرف بر ضرورت افزایش سطح همکاری بین دو رسانه در انعکاس مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید داشتند.

 صدای روسیه، شبکه رادیویی بین المللی دولت روسیه است که در سال  1929 آغاز به کار کرده است. پیش از آن نیز به مدت  هفت سال به نام رادیو مسکو فعالیت داشت. تا سال 1939 پنج زبانه بوده اما هم اکنون به پخش اخبار به 38 زبان زنده دنیا از جمله فارسی می پردازد.

 هیئت رسانه ای خبر گزاری مهر همچنین در بازدید خود از خبر گزاری ریانوستی با مدیران ارشد آن در زمینه راههای گسترش روابط فی مابین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

خبرگزاری بین‌المللی روسیه «ریا نووستی» یک خبرگزاری دولتی است که در سال 1991 تاسیس شد. هم اکنون اخبار خود را از طریق اینترنت و بصورت چندرسانه‌ای به 9 زبان فارسی، روسی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، عربی، چینی و ژاپنی منتشر می‌کند. این رسانه مهمترین منبع خبری شبکه‌های روسی است و در کشورهای ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و مولداوی اخبار را نه تنها به زبان روسی بلکه به زبان‌های محلی نیز منتشر می‌کند.

ریا نووستی 80 دفتر برون مرزی دارد و در سال 1996 به انتشار اخبار رادیویی و در سال 1997 به پخش اخبار از طریق سیستم تلویزیونی پرداخت.  

کد خبر 1353309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha