۱۶ تیر ۱۳۹۰، ۱۸:۰۵

از ابتدای امسال/

2.3 هزار تن خرما از استان بوشهر صادر شد

2.3 هزار تن خرما از استان بوشهر صادر شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و 307 تن خرما از این استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد رشد 42 درصدی صادرات این محصول هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام راد بعد از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، ارزش خرمای صادراتی را دو میلیون و 769 هزار دلار عنوان کرد، اظهارداشت: این میزان خرما که بیشتر از نوع کبکاب و زاهدی است در 12 واحد فرآوری خرما در دو قطب تولید خرمای استان در شهرستانهای دشتستان و تنگستان بسته بندی شده است.

وی با بیان اینکه این میزان خرما به کشورهای آسیای میانه، روسیه، اوکراین و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر شده، افزود: پارسال 11هزار تن خرما به ارزش 13 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: 43 کارخانه بسته بندی و فرآوری خرما در استان فعالیت می کنند که بیشتر این کارخانه ها در دشتستان و تنگستان فعالند که سالانه بیش از 60 هزار تن محصول تولید می کنند.

راد با بیان اینکه در کارخانه های بسته بندی، خرما در بسته های 250 گرمی تا 10 کیلوگرمی بسته بندی و برای صادرات آماده می شود، یادآور شد: استان بوشهر در بین استانهای اصلی تولیدکننده خرما شامل کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و فارس از نظر سطح زیرکشت پس از سیستان و بلوچستان جایگاه دوم را دارد و با تولید بیش از 150 هزار تن خرما در سال دومین تولیدکننده این محصول در کشور است.

وی اضافه کرد: بیش از چهار میلیون اصله نخل بارور در 37 هزار هکتار از نخلستانهای استان بوشهر وجود داردکه 16 درصد سطح زیر کشت خرمای کشور است.

کد خبر 1353768

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha