۱۹ تیر ۱۳۹۰، ۱۳:۳۷

یک متخصص مغز و اعصاب:

دیسک گردن قدرت دستها را کاهش می دهد

دیسک گردن قدرت دستها را کاهش می دهد

یزد - خبرگزاری مهر: تورج یزدی با اشاره به علائم دیسک گردن گفت: عارضه دیسک گردن فقط بر گردن و ستون فقرات نیست بلکه این بیماری قدرت دستها را نیز کاهش می دهد.

تورج یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کاربران کامپیوتر و افرادی که در موقعیت شغلی خود ناچار به نگاه داشت سر در یک وضعیت ثابت هستند، با انجام ورزشهای ایزومتریک گردن از بروز دیسک گردن جلوگیری کنند.

وی بیان داشت: دیسک گردن یک غضروف بین مفصلی دو مهره مجاور گردن را شامل می ‌شود.

یزدی ادامه داد: در اثر فشارهای مکانیکی و حرکات ایجاد شده، ‌به تدریج دیسکهای گردن دچار تغییراتی شده که از حالت نرمال خود خارج و در نهایت سبب بیرون زدگی دیسک می ‌شود.

وی با اشاره به علائم دیسکهای گردن افزود: یک دسته از علائم شامل علائم ناشی از فشار برروی ریشه‌ های عصبی و دوم فشار بر روی نخاع است.

یزدی یادآور شد: علائم فشار بر روی ریشه‌ های عصبی گردن انتشار یابنده بوده و از گردن و شانه به سمت اندامهای فوقانی منتشر می‌ شود.

دیسک گردن خواب رفتگی دست و اختلال در حرکات این عضو را به دنبال دارد

وی ادامه داد: بیمار غیر از درد، احساس بی ‌حسی یا خواب رفتگی در دست دارد و برخی بیماران دچار احساس کاهش قدرت دستها می ‌شوند و از سوی دیگر، بعضی از بیماران در نخستین بار متوجه اختلال در حرکات ظریف دستها هنگام نوشتن می ‌شوند.

عضو هیئت علمی‌ دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: آسیبی که با فشار بر روی نخاع بروز می ‌کند، جدی بوده و این بیماران با کاهش قدرت اندام فوقانی مراجعه می ‌کنند همچنین ممکن است به تدریج اختلال در راه رفتن و حرکات پاها ایجاد شود.

یزدی، درد ناحیه گردن، سر، شانه‌ ها و بین دو کتف را از دیگر علائم دیسک گردن نام برد و گفت: برای برخی بیماران حرکات گردن به ویژه خم شدن گردن و حرکت سر به عقب بسیار دردناک است و بعضی بیماران هنگام خم کردن سر به جلو احساس برق گرفتگی در تمام ستون فقرات می ‌کنند.

ورزش و درمانهای طبی بهترین راه برای بهبود دیسک گردن است

این متخصص مغز و اعصاب افزود: ‌به بیمارانی که دچار علائم ناشی از فشار بر روی ریشه عصبی می‌ شوند در مرحله اول درمانهای طبی شامل استفاده از گردن بند، داروهای ضدالتهابی و سرانجام ورزشهای گردن توصیه می ‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر بیمارانی که دردهای ناشی از فشار عصبی دارند با این درمانها بهبود می‌ یابند، عنوان کرد: اما بیماران مقاوم به این درمانها نیازمند اعمال جراحی هستند و در مقابل بیماران دارای علائم فشار بر روی نخاع بدون قید و شرط نیازمند عمل جراحی هستند که عمل جراحی سبب تخلیه و کاهش فشار بر روی عصب می‌ شود.

کد خبر 1355787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha