۲۲ تیر ۱۳۹۰، ۱۶:۱۹

ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی ضروری است

ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی ضروری است

ساری - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران در پیامی با تبریک نیمه شعبان بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پیام مشترک آیت الله نورالله طبرسی و سید علی اکبر طاهایی امده است: شعبان ماه استغفار و عبادت و گامى‌است در زدودن حجاب از چهره جان تا جلوه ربوبى در این آینه بهتر انعکاس یابد و نجواى او در ضمیرهاى روشن به گوش دل رسد.

ماه مبارکی که در آن گلواژه هاى انتظار، ظهور، فرج، حکومت جهانى، قسط و عدل و مهدى مى شکفد.

نیمه شعبان عید منتظران و میلاد فرخنده و میمون آخرین منجی‌، حضرت بقیهالله‌‌ست که به امر پرودگار مهربان نهان شد.

موعودی که از سلاله پاک نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) است و در منابع گرانسنگ ادیان توحیدی، به عدالت گستری، مهرورزی و یاری مظلومان، وصف و تصریح شده که مدینه فاضله بشری را با بهره گیری از آموزه های اصیل و متعالی اسلام ناب محمدی (ص) بنا خواهد کرد.

ظهور طلایه‌دار رهایى بشر، نخستین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسئله فراروی جامعه جهانی و مسلمانان است. انتظار و عقیده آمدن مصلح بزرگ، انسان‌ها را تا کنون زنده نگه داشته و به حیات آنان معنا بخشید.

در حقیقت فلسفه انتظار آخرین منجی دمیدن روح امیدواری، سرّ استقامت و ضامن پیروزى پیروان امامت است. این عامل همانند ماده حیاتى مهم، در تمام ادیان آسمانى وجود داشته و رمز بقا و پایداری و ریشه همه‌ی نهضت هاى جوامع اسلامی‌ و بالاخص شیعیان در جریان زمان بوده است.

آری انتظار مهدى(عج) ایمان به غیب، اقرار به ولایت و باورداشت حق حاکمیت قرآن است. عصاره یقین، چکیده تقوى و خلاصه عمل صالح، عشق به زیبایى ها، شوق به کمالات، حدیث جستجو، قصّه وصل و تحقق وعده هاى الهی‌ در پیروزى کامل اسلام در عالم است.

بی‌تردید عصر غیبت، دوره آزمایش منتظران حقیقی حضرت مهدى(عج) است. آنانی که پیوسته تصویر ظهور را در برابر دیدگان دارند و از دل و جان آن را مى‏جویند.

به‌راستی منتظرین واقعى امام زمان لحظه اى از تحرّک و تکاپو در پیشبرد اهداف دین، باز نمى ایستند، بلکه همواره با سعى و کوشش، خود را براساس اسلام اصیل و مکتب اهل بیت آنچنان پرورش می‌دهند که صلاحیّت و شایستگى درک حضور آن حضرت را در زمان ظهور وى داشته باشند.

اینک بر شیفتگان آن حضرت است تا با وحدت، انسجام و اطاعت از فرامین جانشین برحق امام عصر، ولی امر مسلمین، حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی در تعمیق و تبیین تفکر مهدویت و انتظار تلاش کرده و با انتظار فرج که از برترین عبادت ها‌ بوده، همراه با اصلاح خود و جامعه و مبارزه با ستم و فساد زمینه ساز حکومت جهانى او شوند و از پیشگاه خداوند سبحان، تعجیل در فرج حجتش را طلب کنند.

اینجانبان فرخنده میلاد دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، قطب عالم امکان، موعود و منجی بشریت،حضرت بقیه الله الأعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء را برشیعیان منتظر و تشنگان عدالت و مستضعفان جهان و بویژه بر رهبر فرزانه انقلاب و مردم ولایی مازندران همیشه سربلند تبریک و شادباش عرض می کنیم.

از خداوند سبحان‌ تعجیل‌ در فرج‌ مبارک‌ آن‌ حضرت‌، عزت‌ و اقتدار روز افزون‌ نظام‌ مقدس جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و پیروزی‌ مستضعفین‌ عالم‌ را مسئلت‌ می‌ کنیم.. امید است خداوند سبحان ما را از منتظران حقیقى قدومش قرار دهد.

کد خبر 1358967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha