در آبهای دریای چین آغاز شد؛

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و ویتنام با وجود مخالفت چین

رزمایش نظامی مشترک آمریکا و ویتنام با وجود مخالفت چین

کوالالامپور – دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا: رزمایش نظامی مشترک ویتنام و آمریکا با وجود مخالفت های چین در آبهای دریای چین جنوبی امروز جمعه به مدت یک هفته آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مطبوعات ویتنام ، در پی بالا گرفتن تنش بین چین ، ویتنام و فیلیپین بر سر مالکیت بخش هایی از آبهای غنی از منابع طبیعی دریای چین جنوبی مانور نظامی مشترک ویتنام و آمریکا در هفته های اخیر به شدت مورد انتقاد مقامات بلند پایه چین قرار گرفته است.

در همین رابطه ژنرال چن بینگ رئیس اداره جنگ افزار چین در دیدار با همتای آمریکایی خود که هفته گذشته صورت گرفت نسبت به رزمایش های اخیر آمریکا در دریای چین جنوبی انتقاد کرده و سیاست های نظامی آمریکا در این منطقه را نامناسب خوانده بود.
 
وی همچنین با اشاره به رزمایش مشترک نظامی آمریکا و فیلیپین که به تازگی به مدت 11 روز در دریای چین جنوبی انجام شد زمان انجام این رزمایش ها را از جهت هم زمانی با اوج گرفتن اختلافات مرزی چین با همسایگان خود نامناسب اعلام کرد.
 
 
بر اساس این گزارش آمریکا در هفته های اخیر در پاسخ به انتقادهای چین همواره تاکید داشته که این رزمایش ها ارتباطی با تنش های اخیر در دریای چین جنوبی ندارد و این مانور به صورت سالیانه برگزار می شود.
 
علاوه بر چین، فیلیپین ، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان نیز بر سر مالکیت قسمتهایی از آبهای دریای چین جنوبی اختلاف نظر دارند و این دریا سالهاست که به عنوان منطقه ای دارای پتانسیل بالا برای جنگ های نظامی شناخته می شود.
 
روابط آمریکا و ویتنام ازسال 1995 به حالت عادی در آمده و ازآن پس روز به روز همکاری های دو کشور بویژه  در زمینه نظامی افزایش یافته است.
کد خبر 1360204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha