۲۷ تیر ۱۳۹۰، ۱۵:۱۵

استقبال جهانی از زندگینامه چخوف

استقبال جهانی از زندگینامه چخوف

«زندگینامه چخوف» عنوان کتابی به زبان انگلیسی درباره این نویسنده نامی روس است که در روزهای اخیر منتشر و با استقبال زیادی هم در سراسر جهان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از PNA، «پیتر سکرین» نویسنده این کتاب مدعی شده است: «زندگینامه چخوف» نخستین کتاب مستند و قابل اعتماد درباره این نویسنده معروف روس است که تاکنون به زبان انگلیسی منتشر شده است.

وی همچنین یادآور شده است: من برای این کتاب بسیاری از سخنرانی‌ها، نامه‌ها و نوشته‌های آنتون چخوف و همچنین نظرات او را درباره دیگر نویسندگان همعصر خودش از جمله تولستوی و دیگران گردآوری کرده‌ام.

سکرین گفت: منبع من در تدوین این کتاب، نامه‌ها، یادداشت‌ها، روزنوشته‌ها، گفته‌ها و نوشته‌های اعضای خانواده و دوستان نزدیک چخوف و همعصران اوست که از آرشیو او در یالتا، مسکو و نیز کتابخانه عمومی نیویورک، کتابخانه ملی روسیه و کتابخانه کنگره (آمریکا) گردآوری کرده‌ام.

به گفته این پژوهشگر تمام این اسناد برای اولین بار است که به زبان انگلیسی ترجمه و در قالب کتابی منتشر می‌شوند.

در کتاب «زندگینامه چخوف» و با خواندن روایت برخی از دوستان او از جمله «ایوان بونین» ما با چهره‌ای تازه از خالق «باغ آلبالو» رو به رو می‌شویم.

آنتون پاولوویچ چخوف (29 ژانویه 1860 - 15 ژوئیه 1904) داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس برجسته روس هر چند زندگی کوتاهی داشت و این زندگی کوتاهش نیز همراه با بیماری بود، بیش از 700 اثر ادبی آفرید.

از دفترچه خاطرات یک دوشیزه، بوقلمون صفت و بانو با سگ ملوس تعدادی از داستان‌های کوتاه و مرغ دریایی، سه خواهر، باغ آلبالو، دایی وانیا و در جاده بزرگ تعدادی از نمایشنامه‌های آنتون چخوف هستند.

کد خبر 1361469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha