۲۹ تیر ۱۳۹۰، ۱۱:۲۱

معاون وزیر نفت به مهر خبر داد:

حضور 150 هزار نفر در آزمون استخدامی نفت/ 5 هزار نفر جذب خواهند شد

حضور 150 هزار نفر در آزمون استخدامی نفت/ 5 هزار نفر جذب خواهند شد

معاون وزیر نفت با اشاره به حضور حدود 150 هزار نفر در آزمون استخدامی شرکت نفت از استخدام حدود 5457 نفر پس از برگزاری آزمون خبر داد و آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی کارکنان پیمانکاری صنعت نفت را تشریح کرد.

سیدعلیرضا میرمحمد صادقی در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی شرکت ملی گاز ایران، گفت: با برگزاری آزمون در نهایت 660 نفر برای فعالیت در منطقه عسلویه و پالایشگاههای پارس جنوبی برنده شده اند که هم اکنون آموزشهای تکمیلی و مقدماتی برای جذب نهایی این افراد در حال انجام است.

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت با اعلام اینکه 30 و 31 تیر ماه امسال هم آزمون استخدامی شرکت ملی نفت و پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با برگزاری این آزمون در نهایت حدود پنج هزار و 457 نفر به طور رسمی جذب این دو شرکت نفتی خواهند شد.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برندگان این آزمون به طور رسمی جذب وزارت نفت خواهند شد، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 150 هزار نفر فرم ثبت نام و حضور در آزمون را تکمیل و برای وزارت نفت ارسال کرده اند.
 
وی با یاداوری اینکه در این آزمون 130 هزار نفر برای استخدام در شرکت ملی نفت و 17 هزار نفر برای استخدام در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ثبت نام می کنند، تبیین کرد: بیشترین شرکت کننده در آزمون استخدامی از شهر اهواز با حدود 30 هزار متقاضی بوده است.
 
به گفته میرمحمد صادقی پس از برگزاری آزمون چهار هزار و 907 نفر در شرکت ملی نفت و 550 نفر در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی استخدام رسمی خواهند شد.

جزئیات آزمون استخدامی کارکنان پیمانکاری نفت
 
میرمحمدصادقی در ادامه درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی کارکنان پیمانکاری صنعت نفت با بیان اینکه حداقل مدرک تحصیلی برای حضور در این آزمون را کاردانی و بالاتر است، گفت: شرکتی که داوطلب شاغل در آن است باید دارای سمت سازمانی بلاتصدی و متناسب با تحصیلات داوطلب داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه نیروهای پیمانکاری باید قبل از تاریخ 12/10/89 در شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با صنعت نفت به کار گرفته شده و همچنان مشغول به کار باشند، خاطرنشان کرد: داوطلبان حضور در آزمون لازم است در حال حاضر در مشاغلی مانند مسئول دفتر، امور دفتری ماشین نویسی، کارشناسی، کمک کارشناسی و یا تخصصی اشتغال داشته باشند.
 
معاون وزیر نفت با بیان این که این افراد در صورت قبولی در آزمون در قالب قرارداد موقت (مدت معین) جذب شده و تابع قانون تامین اجتماعی خواهند بود، تاکید کرد: حداقل معدل مورد نظر برای ادارندگان مدرک کاردانی و کارشناسی 12و کارشناسی ارشد 14 است.
 
به گفته وی در این آزمون برای افرادی که دارای سوابق خدمتی هستند، امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که با امتیازات آزمون کتبی آزمون آنها جمع می‌شود؛ همچنین برای افراد داری اولویت همچون خانواده معظم شهدا، جانبازان، اسرا و فرزندان کارکنان صنعت نفت امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
 
میرمحمد صادقی با تاکید بر اینکه مقرر شده شرکت‌ها و مدیریت‌های تابعه صنعت نفت مشخصات نیروهای پیمانکاری خود را اعلام کنند، به پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت افزود: همچنین قرار است شرکت‌ها فهرستی از سمت‌های سازمانی بلاتصدی که در نظراست افراد در مقابل آن به صورت قراردادی موقت جذب شوند را ارائه دهند.
 
وی در ادامه یادآور شد: بنابراین پس از اعلام این اطلاعات از سوی شرکت‌های پیمانکاری، برای فراخوان متقاضیان آزمون و تعیین رشته‌های تحصیلی مورد نیاز اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
معاون توسعه منابع انسانی وزارت نفت با بیان اینکه به‌منظور ارفاق به آن دسته از نیروهای پیمانکاری که واجد شرایط آزمون استخدامی رسمی باشند، امتیازاتی همچون تقلیل معدل، افزایش سقف سنی و امتیاز سنوات خدمت داده شده است، تصریح کرد: آن دسته از نیروهای پیمانکاری که واجد شرایط موارد فوق نیستند و یا در آزمون مورد اشاره پذیرفته نشوند، همچنان در شرکت‌های پیمانکاری طرف قرار داد با صنعت نفت، ادامه خدمت خواهند داد.
 
وی پیش‌تر با تاکید بر این که وزارت نفت برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از نیروهای پیمانکاری خود برنامه‌های زیادی دارد، گفته بود که یکی از این برنامه‌ها این است که در جذب‌های آینده صنعت نفت به افرادی که سابقه زیادی در فعالیت‌های مرتبط با صنعت نفت دارند، امتیازاتی داده خواهد شد.
 
به گفته وی افراد با سابقه در فعالیت‌های مرتبط با صنعت نفت در صورتی که در آزمون‌های استخدامی وزارت نفت شرکت کنند به ازای هر سال سابقه امتیازی خواهند داشت، از این رو هر چه سابقه این افراد بیشتر باشد امتیاز بیشتر و  روند جذب‌شدن به صورت رسمی برایشان آسان‌تر خواهد بود.
کد خبر 1363018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha