۱ مرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۵۸

عزت امروز ایران اسلامی به برکت فرهنگ انتظار و ولایت فقیه است

عزت امروز ایران اسلامی به برکت فرهنگ انتظار و ولایت فقیه است

یزد - خبرگزاری مهر: عضو فقهای شورای نگهبان عزت و افتخار امروز ایران اسلامی و مکتب تشیع در سطح جهان را به برکت فرهنگ انتظار و ولایت فقیه به عنوان جلوه ای از جلوه های حضرت صاحب الزمان(عج) دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدرضا مدرسی صبح شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری آخرین امید اظهارداشت: در مهدویت و وجود مقدس حضرت صاحب الزمان (عج) ابعاد مختلفی شایسته بحث، پیگیری و پیام رسانی است که مهمترین و اساسی ترین پایه آن اصل امامت ایشان است.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد و متکثر از شیعه و سنی در خصوص شناخت امام زمان (ع) اظهارداشت: بر اساس آیات و روایات اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، مردن او همانند مرگ دوران جاهلیت است و گویی این شخص اصلا ایمان نداشته است و اگر امام زمان را نشناسیم، دین نداریم و دین ما درحقیقت لقلقه زبان و از هویت تهی و خالی است.

آیت الله مدرسی با اشاره به کتب و آثار هنری متعدد و بسیار ارزشمند در زمینه فرهنگ مهدویت افزود: موضوع امام زمان یک حقیقت جاری در عمق تاریخ است، وجود امام زمان در روح و جان جهان امروز است و لزوم شناخت عظمت و آثار وجودی آن حضرت همچنان در بستر تاریخ و زمان جریان دارد.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) دائما شیعه را با امید تربیت کردند و امروز برای آشنایی مردم باید اثرات وجودی امام عصر(عج) لحظه به لحظه شناخته و تبیین شود.

آیت الله مدرسی افزود: انسان ها فقط با بیم و امید حرکت می کنند، اگر این اصل اساسی از انسان ها گرفته شود جامعه انسانی به حالت ایستایی و نابودی می رسد، این اصل اساسی و مهم نیز در ابعاد فردی و اجتماعی دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته و از مباحث بنیادی معارف اسلامی است.

وی با بیان اینکه مومنی که در عمق وجودی خود خوف و رجا نداشته باشد مسلمان نیست افزود: برای رسیدن به یک جامعه پویا و رو به جلو باید خوف و رجا وجود داشته باشد و این اصل مهم و اساسی به شکل عمیق در مکتب اهل بیت جریان یافته است.

آیت الله مدرسی رشد مسلمانان به ویژه شیعیان در طول تاریخ از زمان پیامبر (ص) تاکنون را نهفته در روحیه امید و انتظار دانست و گفت: اگر چنین روحیه ای نبود مسلمانان و شیعیان در طول تاریخ هرگز نمی توانستند رشد کرده و پایدار باشند و مسلمانان در سایه امید به برپایی حق و حقیقت، عدالت و قسط در گیتی رشد کرده اند.

وی با بیان اینکه اکنون برترین و پرافتخارترین ملت در صحنه گیتی شیعه است افزود: کدام ملت این چنین در مقابل ظلم، استکبار و انحراف ایستادگی کرده و اینگونه فریاد حقیقت خواهی آن بلنداست؟ کدام ملت با وجود دشمنی همه مستکبران عالم رشد پیدا کرده است؟ همه اینها به برکت انتظار و ولایت فقیه است که جلوه ای از جلوه های صاحب الزمان است.

آیت الله مدرسی در بخش دیگری از سخنانش به تبیین خوف و رجا در جامعه اشاره و اضافه کرد: مردم بیدارند و به اندازه ای دشمنی ها آشکار است که قابل پوشاندن نیست، همه این دشمنی ها برای جامعه ما خوف است، بیم از شیطان و جنود شیطان نیاز به حرکت برنامه ریزی شده را به ما یادآوری می کند.

وی در تبیین جلوه های امید در جامعه افزود: پیروزی در نهایت برای متقین است امید به برپایی حق و حقیقت، و عدالت و قسط در دل ها رشد کرده است و جهان از آن خداست و در نهایت به متقین و صالحین می رسد و همه این ها برای ما عاملی برای حرکت رو به جلو است.

آیت الله مدرسی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به سوء استفاده ها از فرهنگ مهدویت اشاره کرد و افزود: هر آنچه که مورد اقبال مردم باشد مورد سوء استفاده قرار می گیرد و در طول تاریخ افراد بسیاری قصد سوء استفاده از مهدویت را داشتند موضوع مهدویت و ادعای باب و نایب خاص و عام حضرت بودن فصل عجیبی است و همیشه عده ای شیاد قصد سوء استفاده از آن را داشتند.

وی افزود: اعتقاد مردم به برکت انقلاب اسلامی در زمینه مهدویت و اسلام، دین و مکتب زیاد شده است و شیادان نیز برای اینکه مردم را به سمت خود جلب کنند از این موضوع سوء استفاده می کنند و گاهی هم به جاهایی می رسد که انسان توقع ندارد.

آیت الله مدرسی در پایان گفت: باید وقایع را آنگونه که است معرفی کرد و در کنار آن هشدارهای لازم به مردم داده شود تا افرادی فرصت بدترین سوء استفاده ها را از مقدس ترین مفاهیم  پیدا نکنند.

کد خبر 1365022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha