۱ مرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۳۸

تجهیز تمامی اتوبوسهای خصوصی به دستگاههای کارتخوان

تجهیز تمامی اتوبوسهای خصوصی به دستگاههای کارتخوان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان شهریور تمامی اتوبوسهای بخش خصوصی مانند اتوبوسهای بلیتی به دستگاههای کارت خوان و سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه تجهیز تمام اتوبوسهای بخش خصوصی به دستگاههای کارت خوان در دستور کار قرار دارد گفت: بزودی دیگر در اتوبوسهای بخش خصوصی نیز پرداخت نقدی نخواهیم داشت و تمهیداتی در نظر گرفته می شود که تمام مسافران در این اتوبوسها نیز از کارت بلیت استفاده کنند.

وی ادامه داد: تمام اتوبوسهای بلیتی شهر به دستگاههای کارت خوان بلیت الکترونیک مجهز شده اند و دیگر فروش بلیت کاغذی در پایتخت صورت نمی گیرد.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: در 120 ایستگاه خطوط تندروی اتوبوس، دستگاه کارت خوان هوشمند نصب شده است و همچنین در 70 ایستگاه مترو یکپارچه سازی پرداختهای الکترونیکی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می توانند در بیش از 200 نقطه از شهر تهران کارت بلیت هایشان را شارژکنند گفت: کارت بلیتهای الکترونیک در حال رسیدن به جایگاه اصلی خود بین شهروندان هستند و در تلاشیم تا دسترسی شهروندان در تمام نقاط شهر را به مراکز و دستگاههای فروش و شارژ بلیت الکترونیک فراهم کنیم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: برای کسانی که ممکن است به ندرت و به صورت موردی از اتوبوس استفاده کننده و به همین دلیل تمایلی به خرید کارت بلیت ندارند نیز پیش بینی شده که در داخل اتوبوس و توسط راننده امکان صدور بلیت تک سفره وجود داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تجهیز اتوبوسهای بخش خصوصی به دستگاههای کارت خوان شاهد یکپارچه سازی بیش از پیش، سیستم پرداخت الکترونیک کرایه در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر باشیم.

کد خبر 1365129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha