۲ مرداد ۱۳۹۰، ۱۳:۳۶

مفاهیم قرآنی را سطحی نبینیم

مفاهیم قرآنی را سطحی نبینیم

جمال شورجه با تأکید بر جایگاه هنر در انتقال مفاهیم دینی گفت: برای بیان مفاهیم قرآنی به زبان هنر نباید تنها به ظاهر اکتفا کرد، وگرنه آثار، رنگی شعارگونه به خود می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال شورجه کارگردان سینما در مورد ویژگی بخش‌های هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: نمایشگاه قرآن که هر ساله در ایام ماه مبارک برگزار می‌شود، محلی است که در آن عاشقان قرآن حضور می‌یابند. در این میان هنرمندان نیز جایگاه خاص خود را دارند که در قالب بخش‌های مختلف آثارشان را عرضه می‌کنند.

وی افزود: آن چیزی که بیش از همه از بخش‌های هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن به یاد دارم، آثار خوشنویسی است که به زیبایی هرچه تماتر آیات قرآن را مکتوب کرده‌اند. در کنار آثار خوشنویسی کارگاه‌هایی که در این نمایشگاه هستند از جمله بخش‌هایی است که به این مکان روحانی جنب و جوشی خاص می‌بخشند.
 
کارگردان فیلمهای سینمایی" 33 روز" و "باشگاه سری" تصریح کرد: این کارگاه‌ها علاوه بر اینکه محلی برای خلق آثار ارزشمند قرآنی هستند، توانسته‌اند موقعیتی را فراهم آورند که در آن هنرمند قرآنی تربیت شود. هرچند ضروری است که بعد از اتمام نمایشگاه چنین کارگاه‌هایی دایر باشند تا خلق آثار قرآنی ادامه پیدا کند.
 
شورجه به مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن پیشنهاد کرد: هنر قرآنی در نمایشگاه را نباید تنها به هنرهای تجسمی خلاصه کرد، بلکه می‌بایست از هنرهای نمایشی چون سینما و تئاتر هم بیش از گذشته بهره برد، البته تئاترهای میدانی که در حیاط نمایشگاه برگزار می‌شود، اقدامی خوبی است که بازدیدکنندگان از ابتدای ورود به نمایشگاه با آن رو به رو می‌شوند.
 
این سینماگر در پایان یادآور شد: برای بیان مفاهیم قرآنی به زبان هنر نباید تنها به ظاهر اکتفا کرد، وگرنه آثار، رنگی شعارگونه به خود می‌گیرند، بلکه در بطن و مفهوم نیز باید وامدار آموزه‌های قرآنی بود. بدین معنا که هنرمندان حاضر در این نمایشگاه باید با همه وجود به کاری که می‌کنند معتقد باشند.
کد خبر 1366040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha