۸ مرداد ۱۳۹۰، ۱۷:۵۵

دادبود تاکید کرد:

تسریع در عملیات اجرایی راه آهن گرگان - اینچه برون

تسریع در عملیات اجرایی راه آهن گرگان - اینچه برون

ساری - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استانداری گلستان خواستار تسریع در اجرای پروژه راه اهن گرگان - اینچه برون شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا دادبود در جلسه بررسی روند اجرایی عملیات اجرایی راه آهن گرگان - اینچه برون گفت: با توجه به اهمیت این پروژه و نقش آن در ترانزیت کالاهای کشورهای حاشیه دریای خزر تاکیدات ویژه رئیس جمهوری بر این است که این پروژه را باید هرچه سریعتر آغاز و در سالجاری به پایان برسانیم.

وی افزود: راه آهن ایران ترکمنستان قزاقستان برای این سه کشور حیاتی است زیرا منجر به اتصال به کشورهای چین و اروپا خواهد شد.

دادبود با اشاره به اتصال کشورهای آسیای میانه به خلیج فارس از طریق این کریدور ریلی گفت: طول کل این مسیر قریب به 940 کیلومتر برآورد شده که از کشور قزاقستان شروع و پس از عبور از ناحیه شرق دریای خزر به کشور ترکمستان وصل می شود.

وی با اشاره به ضرورت رعایت مسائل زیست محیطی در این پروژه ها گفت: در انتخاب مسیرها سعی شده است که تا حد ممکن این خط آهن در مجاورت خطوط جاده ای و از تقاطع های کمتری استفاده شود و به این ترتیب کمترین تخریب را از نظر محیط زیست و منابع طبیعی خواهیم داشت.

معاون عمرانی استانداری گلستان گفت: با اتصال این خط و اجرایی شدن خط آهن گرگان مشهد، ایستگاه راه آهن گرگان محل تقاطع کریدور ریلی گرگان مشهد و گرگان اینچه برون خواهد شد که این امر نقش بسزایی در توسعه استان گلستان خواهد داشت.

عباس نظری، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور بین الملل راه آهن شمال با اشاره به اهمیت این محور ریلی از جنبه امور بین الملل گفت: با احداث این خط آهن بارهای کشور قزاقستان که سالانه حدود دو میلیون تن پیش بینی می شود و از سوی کشور روسیه ترانزیت می شود را می توان از طریق ایران جذب و هدایت کرد.

مدیرکل امور بین الملل راه آهن افزود: این پروژه به صورت مشترک بین کشورهای ایران ترکمنستان و قزاقستان بوده که بخش اعظم آن حدود 700 کیلومتر در داخل قزاقستان خواهد بود و در ترکمنستان حدود 150 کیلومتر و در ایران نیز قریب به 90 کیلومتراست که با توجه به اینکه این پروژه از مصوبات دور سوم سفرهای استانی دولت به استان گلستان است.

وی با اشاره به ضرورت رفع موانع موجود و مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست خواستار همکاری بیشتر و پیگیری های لازم از سوی دستگاههای ذیربط شده است.  

کد خبر 1371133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha