۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۳۲

طی هفته گذشته/

نزدیک به 10 هزار تماس با اورژانس قم ثبت شد

نزدیک به 10 هزار تماس با اورژانس قم ثبت شد

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه طی هفته گذشته نزدیک به 10 هزار تماس با اورژانس قم ثبت شده است گفت: در حوادث رانندگی قم در این مدت 5 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدجواد باقری با اشاره به آمار فعالیت‌های اورژانس قم در یک هفته گذشته گفت: از شنبه اول مرداد تا 8 صبح شنبه 8 مرداد، 9 هزار و 941 مورد تماس در اورژانس 115 قم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ماموران اورژانس 115 قم در این مدت با انجام بیش از 962 ماموریت شهری و جاده‎ای به حادثه دیدگان تصادفات رانندگی امداد رسانی کرده‎اند افزود: از این تعداد ماموریت انجام شده 353 حادثه مربوط به تصادفات شهری است و 48 مورد دیگر نیز اختصاص به حوادث جاده‎ای استان دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان تعداد کل مجروحان انتقالی به بیمارستان‌های استان را در حوادث شهری و جاده‌ای 203 مورد عنوان کرد و گفت: متأسفانه در این حوادث 5 نفر جان خود را از دست داد.

دکتر باقری برخورد پژو با کامیون در 5 کیلومتری جاده گازران به قم را از جمله حوادث هفته گذشته اعلام کرد و افزود: در این حادثه که ساعت 15:15 روز جمعه 7 مرداد اتفاق افتاد، 4 نفر جان خود را از دست دادند.

وی حادثه دیگر را مربوط به واژگونی یک دستگاه خودروی زانتیا در کمربندی کهک دانست و گفت: در این حادثه که ساعت 18 و 52 دقیقه پنجشنبه 6 مرداد به وقوع پیوست، 5 نفر مجروح شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان واژگونی یک دستگاه پژو 206 در کیلومتر 18 اتوبان قم تهران را یکی دیگر از حوادث هفته گذشته اعلام کرد و گفت: در این حادثه که ساعت  7 و 25 دقیقه جمعه 7 مرداد به وقوع پیوست 4 نفر مجروح شدند.

دکتر باقری واژگونی یک دستگاه پژو آردی در کیلومتر 40 جاده گرمسار را از جمله حوادث هفته گذشته عنوان کرد و افزود: در این حادثه نیز که ساعت 13 و 39 دقیقه جمعه 7 مرداد رخ داد 4 نفر مجروح شدند.

وی تصریح کرد: مجروحان هریک از حوادث شهری و جاده ای پس از مداوای اولیه در محل با آمبولانس مورد نیاز به مراکز آموزشی و درمانی سطح شهر منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان با اشاره به حساسیت ماموریت های اورژانس 115 در امداد رسانی به بیماران و حادثه دیدگان، از شهروندان خواست در هنگام تماس با شماره 115 با حفظ آرامش و دقت لازم به سوولات پزشک مستقر در اورژانس در خصوص وضعیت بیمار یا مجروح مربوطه جهت اعزام تیم امدادی پاسخ دهند.

دکتر باقری افزود: در نجات جان بیماران و یا حادثه دیدگان لحظه ها اهمیت دارند لذا شهروندان از هرگونه تماس غیرضروری با شماره تماس 115 به شدت اجتناب کنند.

کد خبر 1371962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha