۱۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۳۰

جابجایی 20 میلیون زائر و عمره‌گزار در سال با قطار سریع السیر حرمین

جابجایی 20 میلیون زائر و عمره‌گزار در سال با قطار سریع السیر حرمین

قطار سریع السیر حرمین در صورت تکمیل قادر است سالیانه 20 میلیون مسافر را در آینده جابجا کند که اکثریت آنها از حجاج و عمره گزاران و زائران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عربستان، کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در یازدهمین همایش مطالعاتی حج و عمره که اخیرا در دانشگاه ام القری مکه مکرمه برگزار شد، هزینه های احداث قطار حرمین شریفین از آغاز تا پایان تمام مراحل آن را حدود 42 میلیارد سعودی اعلام کردند و قادر است سالیانه 20 میلیون مسافر را در آینده جابجا کند که اکثریت آنها از حجاج و عمره گزاران و زائران خواهند بود این در حالی است که عبدالعزیز بن محمد الحقیل رئیس اداره کل راه آهن عربستان اعلام کرد پروژه های این موسسه یکی از مهمترین وسیله های حمل و نقل خواهد بود و علت اهمیت قطار، مزیتهایی است که در این وسیله وجود ندارد و وسایل نقلیه دیگر از آن بی بهره هستند.

الحقیل گفت: قطارها در آینده به پایه و اساس حمل و نقل در عربستان تبدیل خواهند شد.
 
در حاشیه یازدهمین همایش مطالعاتی حج و عمره که اخیرا در مکه مکرمه برگزار شد، اولین نمایشگاه سالیانه حج و عمره نیز برپا شد که اداره راه آهن عربستان اطلاعات و تصاویری را درباره بزرگترین پروژه خود که در حال حاضر با هدف خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام و حرم شریف نبوی(ص) اجرا می کند، به معرض دید علاقه مندان گذاشت.
 
این پروژه با هدف تسهیل جابجایی حجاج و عمره گزاران از زمان ورود به عربستان تا زمان خروج و مرتبط کردن شهرهای مقدس مکه و مدینه به شبکه پیشرفته و نمونه ای از حمل و نقل ریلی ساخته می شود، این پروژه، قطار سریع السیر حرمین است که اداره کل راه آهن عربستان، غرفه ای در نمایشگاه دایر کرده بود و طی آن تصاویر و اطلاعاتی درباره این پروژه عظیم در اختیار علاقه مندان قرار داد.
 
هزینه کلی ساخت این پروژه بزرگ، 42 میلیارد ریال سعودی(هر ریال سعودی بیش از 300 تومان است) .
 
در گزارش ارائه شده درباره پروژه قطار حرمین شریفین آمده است این پروژه یکی از عناصر مهم در برنامه اجرایی توسه شبکه حمل و نقل ریلی در عربستان به شمار می رود و پس از تکمیل، وسیله خدمت رسانی سریع و امن و قابل اطمینانی برای جابجایی زائران بیت الله الحرام و عمره گزاران به شمار خواهد رفت.
 
بر اساس این گزارش، اجرای پروژه قطار سریع السیر در عربستان، بر توسعه اقتصادی و اجتماعی مکه مکرمه و مدینه منوره نیز تاثیر خواهد داشت.
کد خبر 1372599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha