۱۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۵۷

واحدیان:

تنها سینمای اردکان تعطیل است/ تعطیلی هنرستان هنرهای تجسمی اردکان

تنها سینمای اردکان تعطیل است/ تعطیلی هنرستان هنرهای تجسمی اردکان

اردکان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره ارشاد شهرستان اردکان از تعطیلی تنها سینمای اردکان انتقاد کرد و گفت: این سینما سالهاست که به دلایل مختلف از جمله کوتاهی پیمانکاران و مسئولان تعطیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی واحدیان ظهر دوشنبه در نشستی خبری با اظهار تاسف از تعطیلی چند ساله سینمای اردکان اظهار داشت: اعتبار سنگینی برای تکمیل سینمای آزادی اردکان لازم است و تاکنون کوتاهی ‌های بسیاری از سوی پیمانکار و برخی مسئولان وقت صورت گرفته است.

وی افزود: در سفر سوم هیئت دولت به استان یزد قول راه‌ اندازی مجدد این سینما زیرنظر انجمن سینمای جوانان ایران داده شده و اقدامات و پیگیری ‌های لازم نیز از سوی مسئولان اردکان صورت گرفته است.

واحدیان در بخش دیگری از سخنان خود از تعطیلی هنرستان هنرهای تجسمی پسران در سال 1387 انتقاد کرد و بیان داشت: هنرستان هنرهای سینمایی در سال 1376 تاسیس و در سال 1378 به هنرستان هنرهای تجسمی تغیر نام داد و متاسفانه سه سال پیش با وجود استقبال هنرجویان تعطیل شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تعامل و پیگیری‌ های صورت گرفته، این هنرستان به زودی در رشته‌ های گرافیک و نقاشی هنرجو بپذیرد.

واحدیان با ابراز رضایت از فعالیت مستمر هنرستان هنرهای تجسمی دختران از سال 1376 ادامه داد: این هنرستان در رشته‌ های صنایع دستی، نقاشی و گرافیک مشغول فعالیت است و هنرجویان این هنرستان در آزمون سراسری کار و دانش و فنی و حرفه‌ ای موفقیت‌ های چشمگیری کسب کرده ‌اند.

ثبت کشوری شش گروه نمایشی در اردکان

رئیس اداره ارشاد اسلامی اردکان در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت کشوری شش گروه نمایشی در اردکان خبر داد و اظهار داشت: این گروه‌ ها پروانه فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده ‌اند و اداره شهرستان نیز با هر شش گروه قرارداد پنج میلیون ریالی منعقد کرده است و در صورت لزوم این اعتبار افزایش نیز خواهد یافت.

واحدیان همچنین از فعالیت شش انجمن در ارشاد اردکان خبر داد و افزود: در حال حاضر شش انجمن نمایش، شعر، موسیقی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی و سینما در این اداره ارشاد اردکان فعال هستند و به تازگی مجوز فعالیت انجمن قلم نیز صادر شده که فتح بابی برای رشد هنر نویسندگی در این شهرستان است.

وی از تلاشهای نادر پیری، نویسنده و پژوهشگر اردکانی در ثبت و راه ‌اندازی این انجمن تقدیر کرد و افزود: این انجمن نویسندگان، خبرنگاران، روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و نخبگان ادبی را زیر پوشش قرار خواهد داد و با تشکیل کلاسهای تحقیق و پژوهش، نویسندگی، وبلاگ نویسی و .... زمینه پرورش نسل نویسنده آینده شهرستان اردکان را فراهم می ‌کند.

گروه های تعزیه در راستای قانون و موازین شرعی فعالیت کنند

وی همچنین با تاکید بر فعالیت گروه‌ های تعزیه در راستای قانون افزود: از همه گروه‌ های تعزیه شهرستان که واجد شرایط و ویژگی ‌های اخلاقی و شرعی لازم و دارای مجوز هستند، حمایت کرده‌ ایم و به جز دو، سه گروه، همه گروه‌ها تعامل و همکاری مثبتی با اداره ارشاد دارند.

واحدیان چاپ و انتشار کتب مختلف در شهرستان را منوط به تحویل درخواست و تایید اثر توسط شورای نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنوان کرد و گفت: این شورا متشکل از نخبگان فرهنگی و تنی چند از نویسندگان زبده است و از این پس اجازه انتشار آثار ضعیف و سطحی را نخواهیم داد.

وی تاسیس دبیرخانه همگام با خورشید به منظور برگزاری هر ساله یادواره سراسری آیت الله بهجتی (شفق)، ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان، ساماندهی گروه‌های تعزیه، بهینه‌ سازی اوقات فراغت و فرهنگ مطالعه در شهرستان و گستراندن آن به اصناف مختلف را از جمله تصمیمات مهم شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان دانست.

کد خبر 1373064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha