۱۱ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۵۱

حسینی خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآن و حدیث ویژه نوجوانان در حرم حضرت معصومه(س)

برگزاری مسابقات قرآن و حدیث ویژه نوجوانان در حرم حضرت معصومه(س)

قم - خبرگزاری مهر: مدیر مرکز قرآن وحدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) از برگزاری مسابقات قرآن ویژه نوجوانان در ایام ماه مبارک رمضان در حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) خبرداد.

حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: این مسابقات شامل نوجوانان سنین 11 تا 19 سال می شود و در رشته های قرآنی مختلف برگزار خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: نوجوانان علاقمند برای شرکت در این مسابقات تا پایان هفته جاری فرصت دارند تا با مراجعه به مرکز قرآن و عترت کریمه اهل بیت(س) واقع در شبستان نجمه خاتون حرم نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

زمان برگزاری مسابقات

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: مسابقات قرآن مذکور طی روزهای دهم تا 15 ماه مبارک برگزار می شود و برگزیدگان این مسابقات همزمان با نیمه ماه و میلاد با سعادت امام مجتبی قدردانی خواهند شد.

وی با بیان اینکه رشته های حفظ کل، یک و 5 جزء، قرائت و معارف قرآنی و حدیثی برخی از رشته های این رشته قرائت تقلیدی است

مسابقات است تصریح کرد: مسابقات قرائت با توجه به مقطع سنی شرکت کنندگان به صورت تقلیدی و براساس تقلید از قاریان برجسته جهان اسلام از جمله عبدالباسط و مصطفی اسماعیل برگزار خواهدشد.

مدیر مرکز قرآن وحدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: جزوه ای برای حفظ حدیث و جزوه ای برای آیات منتخب برای شرکت کنندگان در رشته معارف قرآن و حدیثی تدوین شده و آزمون از این جزوه ها گرفته می شود.

برگزاری جلسات ترتیل خوانی نوجوانان و بانوان

حسینی با اشاره به سایر برنامه های حرم مطهر از اجاری طرح ترتیل خوانی نوجوانان با حضور قاریان ممتاز نوجوان در استان قم خبرداد و بیان داشت: برنامه ترتیل نوجوانان از ساعت 11 صبح در حرم مطهر برگزار می شود.

وی ترتیل خوانی مخصوص خواهران، برگزاری جلسات تفسیر قرآن و برنامه های قرآنی برای کودکان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.
 

کد خبر 1373196

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha