۱۱ مرداد ۱۳۹۰، ۱۵:۳۴

اعوانی از مؤسسه حکمت و فلسفه ایران رفت/ سوابق علمی و پژوهشی اعوانی

اعوانی از مؤسسه حکمت و فلسفه ایران رفت/ سوابق علمی و پژوهشی اعوانی

غلامرضا اعوانی رئیس پیشین مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران دارای سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی بی‌شمار و استاد برگزیده همایش نخست چهره‌های ماندگار در عرصه علم و فرهنگ در سال 80 است .

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر غلامرضا اعوانی (زاده ۵ اسفند ۱۳۲۱ در سمنان) استاد دانشگاه در رشته فلسفه است. وی در سال ۱۳۴۵ از دانشگاه بیروت لیسانس فلسفه گرفت. فوق لیسانس فلسفه را در سال ۱۳۴۷ از دانشگاه تهران دریافت کرد.

اعوانی در سال ۱۳۵۵ از دانشگاه تهران درجه دکتری در فلسفه گرفت. از سال ۱۳۴۷ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق) بوده است. وی تاثیر به سزایی در شکل‌گیری و پویایی روند فلسفه‌جویی و نیز تسریع در فرایند رشد و گسترش فلسفه ایرانی در دوران اخیر داشته است. او عضو هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی انجمن‌های فلسفه جهان و نیز نخستین رئیس انجمن بین­المللی فلسفه اسلامی است.

فلسفه غرب، فلسفه اسلامی، فلسفه تطبیقی، عرفان و فلسفه هنر حوزه‌های پژوهشی مورد توجه دکتر اعوانی به شمار می‌روند. وی به زبانهای انگلیسی، عربی، فرانسوی تسلط دارد و با زبانهای یونانی، لاتین قدیم و آلمانی آشناست.

اعلام‌النبوه: ابوحاتم رازی به عربی (تصحیح با همکاری صلاح الصاوی)، ـ  وجه دین: ناصرخسرو قبادیانی (تصحیح و تحشیه)، حکمت و هنر معنوی (مجموعه مقالات) و اسفار اربعه: صدرالدین شیرازی (ملاصدرا) از جمله کتابهای اعوانی در حوزه فلسفه اسلامی و فلسفه تطبیقی محسوب می‌شوند.
 
اعوانی همچنین صاحب مقاله‌های زیادی در حوزه‌های فلسفه غرب، فلسفه هنر، فلسفه اسلامی و فلسفه تطبیقی به زبان فارسی و انگلیسی است. وی سابقه 30 سال تدریس در دانشگاههای مختلف را دارد .

 
کد خبر 1374012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha