۱۲ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۳۷

جشنواره قصه گویی هرمزگان با محوریت "چهار بانوی ادیان" برگزار می شود

جشنواره قصه گویی هرمزگان با محوریت "چهار بانوی ادیان" برگزار می شود

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: پانزدهمین جشنواره قصه گویی هرمزگان با محوریت "چهار بانوی ادیان" برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید‌داوود حسینی بیان داشت: پانزدهمین جشنواره استانی قصه گویی در هرمزگان با محوریت چهار بانوی ادیان حضرت خدیجه، حضرت فاطمه(س)، هاجر مادر حضرت اسماعیل و حضرت مریم برگزار می شود.

وی عنوان کرد: دبیرخانه این جشنواره طی فراخوانی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی بر پایه اعتلای ارزشهای انسانی از علاقمندان به عرصه قصه گویی دعوت کرده تا در این جشنواره شرکت کنند.

حسینی با بیان اینکه بخش اصلی این جشنواره شامل قصه گویی و مقاله نویسی است، افزود: علاقمندان به قصه گویی می توانند با موضوع آزاد "متناسب با اهداف جشنواره" و حوادث و وقایع زندگی چهار بانوی ادیان حضرت خدیجه، حضرت فاطمه(س)، بانو هاجر مادر حضرت اسماعیل و حضرت مریم، با رعایت تناسب قصه با گروه های سنی هفت تا 17 سال در این جشنواره شرکت کنند.

به گفته وی، جشنواره در سه بخش قصه گویان آزاد، قصه گویان بین الملل و بخش قصه گویان شامل تمام مربیان کانون برگزار می شود همچنین امسال علاقمندان به قصه گویی رادیویی می توانند آثار خود را در قالب سی دی به این جشنواره ارسال کنند.

حسینی تصریح کرد: در بخش مقاله نویسی نیز علاقمندان به عرصه قصه گویی می توانند چکیده مقالات خود را تا تاریخ 20 مرداد با موضوعاتی چون بررسی شیوه های کهن و نوین قصه گویی، بررسی امکان قصه گویی توسط کودکان و نوجوانان، نقش قصه در توسعه فعالیتهای هنری و ادبی ویژه ی کودکان و نوجوانان و همچنین بررسی فلسفه قصه گویی برای کودکان و نوجوانان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: امسال همچنین دو بخش ویژه قصه گویی با موضوع دفاع مقدس و مقاله نویسی با موضوع بررسی روشهای روایت گری دفاع مقدس به جشنواره اضافه شده است.

وی اضافه کرد: در بخش فرعی جشنواره، نشستهای تخصصی و نمایشگاه تالیفات و ترجمه های مرتبط با قصه گویی برگزار می شود.

کد خبر 1374559

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha