۱۵ مرداد ۱۳۹۰، ۱۰:۳۳

وحید دستجردی در گفتگو با مهر:

جنبش عدالتخواه مطالبات خود را به وزارت بهداشت ارسال کند

جنبش عدالتخواه مطالبات خود را به وزارت بهداشت ارسال کند

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دیدار وی با جنبش عدالتخواه دانشجویی منوط به بررسی درخواست و مطالبه آنان است،گفت: در حال حاضر این تشکل باید در خواست های خود را ارسال کند و اگر لازم بود حتما با آنها دیدار خواهم داشت.

مرضیه وحید دستجردی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تجمع چندی قبل جنبش عدالتخواه دانشجویی مقابل این وزارتخانه و اعتراض آنها  نسبت به عدم پاسخگویی وزیر بهداشت و وضعیت نابسامان عدالت در نظام سلامت، گفت: اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی باید درخواست های خود را به وزارت بهداشت ارسال کنند تا من نیز صحبت ها و جواب های خود را برای آنها ارسال کنم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر  اینکه آیا با این دانشجویان دیدار خواهید داشت یا نه، گفت: من در چند شب گذشته با تشکل های اسلامی دانشجویان دیدار داشته ام، اگر جنبش عدالتخواه دانشجویی مطالبات و درخواست های خود را به وزارت بهداشت ارسال کند حتما به آن پاسخ خواهم داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دیدار با جنبش عدالتخواه دانشجویی منوط به این است که درخواست و مطالبه آنان را بررسی کنیم و ببینیم در خصوص چه موضوعاتی است به هرحال آنها قبل از اینکه این دیدار صورت بگیرد تجمع کردند ولی در حال حاضر آنها باید در خواست های خود را ارسال کنند و اگر لازم بود حتما با آنها دیدار خواهم داشت.

به گزارش مهر، تجمع تعدادی از دانشجویان عدالتخواه در مقابل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵ مرداد ماه به مدت سه ساعت برگزار شد که در این تجمع دانشجویان اعتراض خود را نسبت به عدم پاسخگویی وزیر بهداشت و نیز وضعیت نابسامان عدالت در نظام سلامت ابراز کردند.

از مهمترین انتقادات نمایندگان تشکلهای عدالتخواه میتوان به عدم پاسخگویی وزیر بهداشت، حضور  ذینفعان بخش خصوصی در نهادهای حاکمیتی سیاستگذار، عدم وجود عملی نهاد حامی حقوق مردم و مستضعفین، نظارت معیوب بر مراکز درمانی، غیر واقعی بودن تعرفه‌های درمانی و … بود.

همچنین دانشجویان عدالتخواه در پایان این تجمع با صدور بیانیه‌ای مطالبات خود را مطرح کردند که به شرح زیر است:

۱- وزیر محترم با حضور در دانشگاه‌های کشور به طور صریح و شفاف به پاسخگویی بپردازند.

۲- اجرای قانون برنامه پنجم توسعه جهت جلوگیری از اشتغال پزشکان در دو بخش دولتی و خصوصی به طور هم‌زمان و منع فعالیت مدیران سازمان صنفی بخش خصوصی و سهامداران این بخش در کلیه مناصب حاکمیتی و سیاستگذار در حوزه سلامت.

۳- باز مهندسی ساختار معیوب وزارت بهداشت در جهت تقویت امر نظارت بر مراکز درمانی اعم از خصوصی و دولتی.

۴- ایجاد نهادهای قدرتمند حمایت از حقوق بیمار و تصویب قوانین بازدارنده جهت حمایت از حقوق بیماران.

کد خبر 1376247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha