۱۷ مرداد ۱۳۹۰، ۱۰:۲۴

دو خبر از جامعه المصطفی العالمیه

دو خبر از جامعه المصطفی العالمیه

قم - خبرگزاری مهر: برگزاری نشست علمی فلسفه ملاصدرا در مالزی و نشست جوان از دیدگاه اسلام از جمله خبرهایی است که با همکاری و مشارکت جامعه المصطفی در بنگلادش و مالزی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین نشست علمی فلسفه ملاصدرا با عنوان " اصالت وجود از دیدگاه ملاصدرا" درمرکز پژوهشی فرهنگی امین  وابسته به جامعه المصطفی در کوالالامپور پایتخت مالزی برگذار شد.

در این نشست علمی پروفسور "قمرالزمان" رییس انستیتوی انرژی خورشیدی دانشگاه UKM، پروفسور "کریم کرو" عضو هیات علمی مرکز مطالعات پیشرفته اسلامیIAIS ، "عقیل فطری" محقق دانشگاهUKM و تنی چند از اساتید ایرانی مقیم مالزی حضور داشتند.

علی اکبر ضیایی رایزن فرهنگی ایران در این نشست علمی به تبیین نظریه ملاصدرا وسایر فلاسفه درخصوص اصالة الوجود و اصالة الماهیه و دلایل هر گروه پرداخت.

پس از سخنرانی رایزن فرهنگی کشورمان بحث به صورت پرسش و پاسخ در رابطه با دیدگاههای ملاصدرا درباره اصالت وجود ادامه یافت و مورد استقبال استادان مالایی قرار گرفت.

نشست "جوان از دیدگاه اسلام" در بنگلادش

خبر دیگر حاکی است که نشست "جوان از دیدگاه اسلام" در بنگلادش با حضور جمعی از خواهران مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت (علیهم السلام) در مدرسه علیمه الزهراء (سلام الله علیها) شهر داکا کشور بنگلادش، برگزار شد.

یکی از برنامه های این نشست، تشکیل میزگردی با مشارکت سه تن از خواهران شرکت کننده بود،که هرکدام نقطه نظر و دیدگاه خود را در خصوص ویژگی‌هایی که یک جوان مسلمان باید داشته باشد ابراز کردند.

در بخش پایانی نشست، حجت الاسلام رضایی، نماینده المصطفی، مطالبی پیرامون عیدالجمعه از منظر اسلام و لزوم توجه جوانان مسلمان به این روز مبارک، ذکر برخی از اعمال مستحب جمعه به ویژه نماز جمعه و دعای ندبه بیان کرد.
 

کد خبر 1378176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha