۱۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۵۳

لسانی:

روزانه شش جلسه ترتیل ویژه ایام رمضان در حرم رضوی برگزار می شود

روزانه شش جلسه ترتیل ویژه ایام رمضان در حرم رضوی برگزار می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی گفت: روزانه شش جلسه ترتیل و محفل قرآنی ویژه ایام رمضان در حرم رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی لسانی، مخاطبین روزانه‌ این مراسم را در ساعات اولیه بامداد 4 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: هر روز دو برنامه قرائت ترتیل یک جزءکلام الله مجید از رسانه‌ ملی ساعت 5 صبح از شبکه یک و ساعت 10:30 دقیقه صبح از شبکه‌ سه سیما پخش می‌شود.

وی تعداد مخاطبین حضوری این ماه را حدود 350 هزار مخاطب پیش‌بینی کرد و افزود: محافل انس با قرآن در جوار عترت ساعت22:30، تدبر در قرآن کریم ساعت 19، جلسه قرائت کلام الله مجید با مدیریت اساتید ممتاز بین‌المللی ساعت21 همه روزه در ایوان مقصوره صحن مسجد گوهرشاد در حال برگزاری است.

لسانی برنامه‌های مخصوص نوجوانان وکودکان را این چنین عنوان کرد: ترتیل نوجوانان با عنوان میهمانی، هر روزه 9:30 در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، جنگ قرآنی کودک و نوجوان پنج شنبه ها ساعت21:30 و همچنین جلسه قرائت آموزش کودکان و نوجوانان جمعه‌ها ساعت21:30 در صحن دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

رئیس اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی تعداد قرآن آموزان مهدالرضاهای مشهد در سال تحصیلی گذشته را 4 هزار و 364 و در شهرستان‌ها 4 هزار و 130 مخاطب عنوان کرد و افزود: برای پیوستگی مراحل آموزشی، این کلاس‌ها هفته‌ای یک جلسه در تابستان برگزار می‌شود.

وی افزود: کرسی تلاوت قرآن مجید در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی واقع در باب‌الجواد حرم مطهر نیز از جمله برنامه‌های قرآنی است که هر شب از ساعت 22 تا 24 برگزار می‌شود.

کد خبر 1380326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha