۱۹ مرداد ۱۳۹۰، ۱۶:۴۹

همایش امر به معروف و نهی از منکر در سرپل ذهاب برگزار شد

همایش امر به معروف و نهی از منکر در سرپل ذهاب برگزار شد

سرپلذهاب - خبرگزاری مهر: همایش امر به معروف و نهی از منکر با حضور جمعی از بسیجیان در محل حسینیه ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه سرپل ذهاب در این مراسم که بعداز ظهر چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: انسان اگر منکری در جامعه ببیند ابتدا باید قلبا منزجر باشد و حتی ترشرویی بکند و نارضایتی خود را نشان دهد و بعد از این مرحله تذکر لسانی است که با توجه به شرایط به وجود آمده باید انجام گیرد و هراس از مردم نباید مانع نهی از منکر و تذکر لسانی شود.

حجت الاسلام مجید صفدری در ادامه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دینی است و باید همگان در عمل به آن احساس وظیفه کنند.

وی درادامه گفت: دشمنان اسلام با القای این نوع تفکرات می خواهند با کم رنگ جلوه دادن ارزشهای اخلاقی و دینی آحاد مردم را نسبت به همدیگر بی تفاوت کنند تا با ترویج منکرات، معروفات را از جامعه اسلامی بزدایند و برای مقابله با این طرز تفکر با امر به معروف و نهی از منکر بویژه تذکر لسانی در میان آحاد جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شود تا همه خود را مسئول پرداختن به این فریضه الهی بدانند تا موجب توسعه معروفات و جلوگیری از بروز منکرات شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب نیز در این همایش در سخنانی گفت: نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که سبب تقویت فضای معنوی جامعه شده و بسیاری از نگرانیها و دغدغه‌های موجود را رفع می‌کند.

سرهنگ پاسدار مسعود قنبری با اشاره به مراحل هجمه فرهنگی دشمن علیه ملت مسلمان ایران گفت: اکنون که ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمن علیه ملت ایران وارد مراحل تازه ای شده، باید با جدیت به میدان آمد و در مقابل هجمه های دشمنان با استفاده از سلاح امر به معروف و نهی از منکر ایستادگی کرد.

وی از آمران به معروف و ناهیان از منکر به عنوان رزمندگان خط مقدم جبهه فرهنگی مقابله با دشمنان نام برد و گفت: بسیاری از دغدغه‌های جامعه که متناسب با جامعه اسلامی نیست، ریشه در کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر دارد.

قنبری از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه عظیمی نام برد که دوام و قوام سایر فرایض نیز به آن مرتبط می شود.

وی ادامه داد: امر به معروف از والاترین جایگاه واجبات برخوردار است که در سایه آن سایر فرایض معنا پیدا می کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب در ادامه اظهار داشت: برای بهره مند شدن بسیاری از نعمتهای الهی چون کسب روزی حلال، برقراری امنیت، باید به سراغ امر به معروف رفت زیرا همه امور بشر در سایه سار امر به معروف و نهی از منکر امکان اصلاحشان وجود دارد.

کد خبر 1380574

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha