۲۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۰:۰۹

اسدالله جولایی:

9577 زندانی جرائم غیر عمد سال گذشته آزاد شدند

9577 زندانی جرائم غیر عمد سال گذشته آزاد شدند

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: با کمک 234 میلیارد تومانی خیرین در سال گذشته 9 هزار و 577 زندانی نیازمند جرائم غیرعمد در کشور آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر سید اسدالله جولایی چهارشنبه شب در مراسم جشن گلریزان قزوین گفت: حدود 10 هزار نفر که در اثر حوادث کارگاهی، بدهی مهریه، چک، سفته، ضامن و تصادف در زندان بودند با کمک خیرین و گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

وی افزود: 772 نفر هم بدون پرداخت پول و با مشورت و گذشت  شاکیان و هشت هزار و 805 نفر نیز با تامین 234 میلیارد تومان کمک خیرین آزاد شدند.

14 میلیارد تومان کمک خیرین به ستاد دیه کشور

جولایی در ادامه به کمک خیرین در سال گذشته به ستاد دیه اشاره کرد و اظهارداشت: خیرین و نیکوکاران در سال گذشته بیش از 14 میلیارد تومان به زندانیان کمک کردند و در این مدت 79 میلیارد تومان هم با گذشت شاکیان و 18 میلیارد تومان از طریق بیمه برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد که مشکل مالی داشتند تامین شد.

وی از همکاری بانک های عامل برای آزادی زندانیان تقدیرکرد و اظهارداشت: بانکهای عامل کشاورزی، سپه، رفاه، ملی و ملت نیز با ستاد دیه همکاری بسیاری مناسبی دارند و در ترویج این کار خیر موثر بوده اند.

کمک 35 میلیارد تومانی دولت به ستاد دیه

جولایی مساعدت و حمایت دولت و رئیس جمهور از این حرکت خیرخواهانه را موجب تسریع در کار و افزایش تعداد زندانیان آزاد شده دانست و  یادآورشد: در سال 88 با ارائه درخواست ستاد دیه کشور به رئیس جمهور برای کمک مالی خوشبختانه 35 میلیارد تومان اختصاص یافت که از محل آن بیش از دو هزار نفر از زندانیان آزاد شدند.

وی گفت: در سال گذشته نیز میزان نیاز ستاد دیه 460 میلیارد تومان اعلام شد که رئیس جمهور با پرداخت 50 میلیارد تومان موافقت کردند که در یک کار جمعی و با مشارکت خیرین سه هزار و 772 نفر که بیش از 166 میلیارد تومان بدهی داشتند از زندان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گذشت رضایت مندانه شکات هم اشاره کرد و گفت: گذشت شاکیان از میزان طلب خود آزادی زندانیان را تسریع کرده و این کار به نوعی مشارکت خیرخواهانه است که با استقبال ستاد دیه روبرو شده است.

این جشن با حضور آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه، عجم استاندار، انصاری رئیس کل دادگستری استان و جمعی از خیرین در قزوین برگزار شد.

کد خبر 1380782

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha