۲۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۴:۱۴

اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر قله‌ هفت هزار متری "کورژنفسکایا"

اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر قله‌ هفت هزار متری "کورژنفسکایا"

ارومیه - خبرگزاری مهر: کوهنورد مهابادی موفق به فتح قله "کورژنفسکایا" کشور تاجیکستان به ارتفاع هفت هزار و 150 متر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر پهنایی کوهنور مهابادی موفق به فتح قله هفت هزار و 150 متری "کورژنفسکایا" کشور تاجیکستان و اهتزاز پرچم پرافتخار و مقدس جمهوری اسلامی ایران بر فراز این قله شد.

وی در حال حاضر با استقرار در کمپ دوم قله "چیتری اوف" در حال صعود به این قله پنج هزار و 550 متری از ارتفاعات کشور تاجیکستان است.

همچنین آرش اسماعیل زاده، رضا محمد بایزیدی و کیوان قادرپور نیز که برای نخستین بار در قالب یک تیم رسمی و مورد تایید فدراسیون و کمیته برون مرزی وزارت ورزش و جوانان مجوز صعود به قله لنین را دریافت کردند، توانستند پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را در قله هفت هزار و 134 متری لنین در کشور قرقیزستان به اهتزار در آوردند.

تیم صعود کننده به قله کافمن یا لنین به سرپرستی مستقیم دکتر حسن قاسمی و اسماعیل سپهری بعنوان پزشک تیم یکی از قهرمانان باسابقه تیم ملی و مسئول فنی تیم، رضا محمد بایزیدی ، آرش اسماعیل زاده و کیوان قادر پور به عنوان کوهنورد، اعضای تیم منتخب کوهنوردی صعود کننده به قله لنین از استان آذربایجان غربی را تشکیل داده اند.

تا کنون سیزده کوهنورد مهابادی قله های بالای هفت هزار متری را فتح کرده اند که در این زمینه هیئت کوهنوردی مهاباد رتبه اول آذربایجان غربی را در این راستا در اختیار دارد.

کد خبر 1381010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha